Thuis zitten

Gestart door Anne2020, 20 maart, 2008, 12:24:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anne2020

Hallo,

Wat doen jullie zoal als je thuis zit? Ik verveel me namelijk helemaal dood.. :-\

"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Peetje

Ik lees, kijk TV, computer, voorzie de katten van een ruime portie aandacht en probeer m'n huishouden zo veel mogelijk draaiende te houden. En daarnaast slaap ik nog een uur of 10 per nacht. :P

Ik kan je eigenlijk alleen maar als tip geven om niet de hele dag thuis op de bank te blijven hangen. Al ga je maar even naar buiten om een rondje te lopen. Het is waarschijnlijk wel vermoeiend, maar ik voel me er dan toch wel beter door, ook al omdat de sleur van het bankhangen even doorbroken wordt. :)

froggie

Ik verveel me ook dood :-\ !
maar ik kijk ook  vooral tv, even op de computer tussendoor,
verder ook gewoon veel op de bank liggen en slapen en de hond soms even uitlaten!
weet verder ook niet echt veel nuttigs te doen..  ;)

Anne2020

Ja ik wandel ook met de hond, slaap veel, kijk ook wel tv alleen er zijn alleen maar van die kinderachtige programma's op tv overdag. Dora en zo :-\ :P En verder eigelijk niet zo veel, als ik lang lees dan krijg ik echt heel erg hoofdpijn.. :-\
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

froggie

Jaa, nix aan he op tv!
ik kijk meestal een dvd ofzo..
en 's avonds als er leuke programma's op komen ben ik zo moe dat ik al vroeg ga slapen! :-\
en lezen hou ik ook nooit zo lang vol, snel hoofdpijn ja! ;)

Romhie

Wat ik doe de hele dag thuis?

Niet veel, een beetje computeren, tv kijken (alleen na een half uur krijg ik daar al hoofdpijn van), en ik heb de goede tip gekregen om aan een legpuzzel te gaan beginnen, het is er 1 met duizend stukjes en hij ligt gewoon bij mij op de tafel, dan zet ik een muziekje op en ga heerlijk zitten puzzelen! Verder wandel ik ongeveer 3 keer per dag met mijn 2 hondjes en dat doet mij ontzettend goed! De ene keer is het maar 5 minuutjes omdat ik dan al niet meer kan, maar een andere keer is dat een half uur, en dan zit ik tussendoor lekker even op een bankje (als het droog weer is natuurlijk) en dat breekt je dag heerlijk! (die lieve beestjes weten volgens mij niet wat hun overkomt, eerst zaten ze 3 of 4 dagen per week alleen, dan kwam de buurman om ze smiddags even uit te laten, en nu hebben ze alle aandacht...:P)

:-*
Kijk niet altijd alleen maar naar je grote zorgen, dan vergeet je te genieten van de kleine fijne dingen die er elke dag weer zijn!

essiebee

ik verveel me ook altijd zo.. :(
ik lig al 3 weken thuis op de bank, beetje met de laptop... en tv kijken doe ik niet zovaak, hij staat meestal gewoon aan, want ja anders is het zo stil in huis weetje..
en gewoon, wat achter mn laptop dus, en tijdschriften ''bekijken''.. echt lezen lukt me gewoon niet.
En verder beetje rondlopen in huis, en elke dag beetje mn spieren rekken enzo :P

Sjak

Maar gaan jullie wel met een voldaan gevoel slapen? Ik voel me echt compleet nutteloos, als ik de hele dag 'de gouden kooi' en meer van dat soort shit heb gekeken...

Anne2020

Nee helemaal niet.. ik voel me ook compleet nutteloos.. :-\  Ik lig in mijn bed bed maar met een heel raar gevoel.. ???
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

ing

Hoi hoi,

Ik vraag me af waarom jullie thuis zitten. Mijn arts heeft gezegd (weet net 2 weken dat ik acute pfeiffer heb) dat ik gewoon kan blijven werken en dat dat zelfs beter schijnt te zijn.

Hebben jullie artsen jullie wat anders gezegd??

Groetjes Ing

Anne2020

IK zit nu niet meer thuis. Ik heb nu op school een aangepast rooster zodat ik alleen nog 's ochtends maar school hoef (11 uur ben ik nu meestal uit) Mijn dokter heeft gezegd dat ik moet kijken wat ik aankan. Ik zat wel veel thuis toen ik nog niet een aangepast lesrooster had. Dat lesrooster is namelijk pas afgelopen week ingegaan.
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Sjak

Ik ben net een opleiding begonnen, ga wel naar de colleges, maar daarnaast kan ik eigenlijk niks doen. Mijn concentratie is gewoon heel slecht. En ik zou daarnaast eigenlijk drie dagen werken en dan nog 10 uur vrijwilligerswerk. Nja, dat lukt me ?cht niet. Voor het werk wat ik doe moet ik ook nogal alert zijn en dat ben ik niet. Van het een op het andere moment ben ik helemaal kapot.
Maar ik ga in elk geval wel zo veel mogelijk naar colleges, van thuis zitten word je ook niet veel beter denk ik.

Anne2020

Mijn concentratie is ook heel erg slecht, de leraren leggen wel van alles uit maar ik kan het niet opnemen. Alles gaat langs me heen. Toetsen leren gaat eigenlijk ook niet, alles wat ik leer ben ik zo weer vergeten.. Ik kan ook alleen nog maar de schooldagen volgen en dan heb ik al een aangepast lesrooster, ik ben nog steeds moe en ik lig dan ook weer een paar uur in mijn bed.

Ik probeer ook zo veel mogelijk naar school te gaan omdat je anders echt heel veel mist en je moet het allemaal weer inhalen!
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

froggie

Ik probeer ook elke dag wel naar school te gaan, maar soms ben ik ook zo moe dat ik me echt niet kan concentreren en alles langs me heen gaat.
Ik ga ook maar 2lesuren per dag naar school, langer hou ik nog niet vol.
Heb tot nu toe nog niet zoveel gemist maar dat kwam omdat ik een heel fijn rooster had, wat na volgende week veranderd.. dan mis ik dus wel veel meer!
Maar hele dagen naar school hou ik echt nog niet vol!  :-\

Anne2020

Nee ik houd hele dagen op school ook echt niet vol.. :-\ Maar ik ben na het 2de uur dan ook echt helemaal kapot.. sommige kinderen uit mijn klas zeggen: 'Ik wil ook wel zo'n rooster! En ze vinden het niet eerlijk.. :('. Ze weten dan vervolgens niet dat ik de rest van de middag in mijn bed lig. Als ik ziek naar huis ga vragen ze: 'Wat heb je dan?'. Ik heb het ondertussen al 100 keer uitgelegd dat ik een vorm van Pfeiffer heb maar volgens mij interreseert het hun niet. Ze komen ook niet langs.. ze zeggen alleen maar :'Vervelend..'. Ik weet dat zij er verder ook niet veel aan kunnen veranderen maar een beetje medeleven zou wel fijn zijn. Ik loop al sinds vorig jaar november met klachten. Ik ben het echt helemaal zat om telkens zo moe te zijn!!
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Sjak

Wat mij opvalt is dat mensen erg meeleven, totdat er iets van hun verwacht wordt. Ze raden je allemaal aan om goed uit te zieken, maar als dat betekent dat zij wat taken moeten overnemen, dan vinden ze dat je zo onderhand wel weer eens beter mag zijn. Alsof het een kwestie is van een kop koffie en verdergaan...

Anne2020

Ja inderdaad, dat gevoel heb ik ook. Ik ben nu dus al een tijdje ziek en volgens mij vinden ze het wel genoeg nu. Het is goed als je een week ziek bent of zo maar daarna moet het ook weer over zijn. Helaas is dat met deze ziekte niet het geval (bij mij). Ik heb nu al verschillende dingen op moeten geven omdat ik het niet meer aankon en dan willen mijn vriendinnen dat ik ook nog wel even van alles voor hun kan gaan zitten regelen. Soms heb ik echt wel een schuldgevoel als ik niet alles kan doen voor school en andere kinderen moeten meer doen. Maar ik ben simpelweg gewoon te moe om uberhaupt iets te doen.
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Peetje

Van helemaal niks meer doen, ga je je inderdaad alleen maar rotter voelen, dus ik probeer wat dingen te blijven doen. En in mijn geval is dat dan boodschappen doen, afwassen en dat soort dingen, maar af en toe een wandelingetje maken of de hond uitlaten kan natuurlijk ook.

Sjak

Verschilt het bij jullie trouwens ook zo van moment tot moment? Ik kan me dus echt helemaal oke voelen en dan van het een op het andere moment kan ik dan in elkaar zakken op de bank (dat ik niet eens meer de energie heb om naar een bed te lopen). Maar dat vind ik zo raar...!

froggie

ja, dat heb ik ook heel erg!
soms voel ik me wel iets beter en dan ga ik met de hond lopen maar dan ben ik thuis
en dan ben ik opeens hartstikke moe.
of als ik de ene dag wat meer doe als ik me iets beter voel,
dan kan ik de volgende dag weer bijna niets.
dat is wel rot vind ik dat je rustig aan moet blijven doen ook als je je iets beter voelt.

Sjak

Ja, terwijl ik (en ik denk eigenlijk iedereen hier :)) juist alles eruit wil halen als ik ook maar enigszins iets kan. Als ik me ook maar een klein beetje fit voel dan wil ik het liefst gelijk gaan hardlopen of uitgaan tot de volgende morgen. Stom eigenlijk, want ik kan beter dan gewoon een wandeling maken of overdag wat gaan drinken in een caf?, dan voel ik me daarna nog steeds goed. Maar ik wil dan liever alles of niets.

Anne2020

Ik wil ook alles eruit halen als ik maar even iets kan. We gingen afgelopen woensdag op excursie met school. (naar het strand in Noordwijk en naar Naturalis in Leiden) En ik wilde persee mee.. nou ik heb het geweten.. Het was sowieso al 2 uur rijden voor ons daarheen en we gingen met bussen. Ik heb de heen en terugreis geslapen in de bus. Ik kon geen stap meer verzetten in Naturalis en de weg daarheen heb ik alleen maar lopen huilen dat ik naar huis wilde. Maar als je dan op zo'n excursie bent en je bent 2 uur van huis weg kan je ook niet weer 'even' terug naar huis. Ik denk echt heel vaak dat ik het allemaal wel aankan en dan kan ik het gewoon echt niet aan. Ik wil zelf ook gewoon ontzettend graag met excursies van school meedoen. Ik vind thuis zitten de hele dag namelijk ook niks.

Nogal vervelend dat je telkens denkt dat je het allemaal wel aankan en als je dan meegaat dat je gewoon helemaal kapot bent en geen stap meer kan verzetten, en als je dat wel doet dat je dan door je benen heen zakt.. :(

hebben jullie dat ook?
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Davina

Hallo Anne..

Ik herken me wel in dat probleem..

Ik heb zelf ook al heel lang last van de nasleep en heb ook m'n ups en downs..de dagen dat ik me iets beter voel denk ik meteen dat ik de hele wereld aan kan en ga ik allemaal klussen doen waar ik normaal te gaar voor ben..en sja dan volgt er uiteraard een terugval..elke keer beloof ik min of meer mezelf rustig te houden, maar dat blijft gewoon heel moeilijk..

Ik heb nu wel geleerd dat je op de goede dagen evenveel moet doen dan op je slechte dagen om zo een terugval te voorkomen en dan zullen je slechte dagen ook iets beter worden waardoor je het dus zo steeds meer kan opbouwen..

Hoop dat je er wat aan hebt..en natuurlijk heel veel sterkte

Peetje

Ik heb inmiddels ook wel geleerd dat ik, als ik me een dag wat beter voel, ik niet gelijk van alles moet gaan doen. Het blijft moeilijk, maar als ik te hard van stapel loop, moet ik daar de volgende dag(en) de tol voor betalen en dat is alles behalve leuk. Het blijft moeilijk, maar na de zoveelste keer begin je steeds beter te leren wat je wel en niet aankan.

Juuul

Hee
ik heb maandag pas gehoord dan ik pfeiffer heb
maar ik zit nu gewoon thuis niks te doen
tv kijke msnne afentoe moet de hond lopen en wel een paar uurtjes werken
en na de vakantie weer naar school als het wil
en verder niks eigelijk

froggie

dat heb ik ook, als ik me nu iets beter voel blijf ik (meestal) gewoon rustig aan doen,
ookal is dat soms echt heel moeilijk!
maar anders heb ik daar ook echt 2 of soms 3 dagen echt heel erg last van!
gelukkig is het nu wat beter weer, lekker buiten zitten!:)

xk.

Ik doe ook heel weinig als ik thuis ben, tv kijken/ computer/ hond uitlaten. dat is het well.
Soms voel ik me ook wel iets beter maar als ik dan te veel doe krijg ik weer koorts en word
die lymfeklier in m'n hals weer veel dikker dus ookal voel ik me iets beter, dan moet ik nog
heel rustig aan doen. Wel vervelend soms, zoveel thuis zitten.

Nelsza

Ik word er echt helemaal niet goed van, ik ben nu vanaf de herfstvakantie al vaak een week ziek geweest enzo en een maand ofzo geleden bleek dus dat ik pfeiffer heb. Maar ik had pas een periode dat ik 4 weken ofxo thuis zat... daarna voelde ik me erg goed ik ging weer naar school, een week later was het vakantie. Aan het einde van de vakantie had ik een voetbaltoernooi in belgi?, wat 3 dagen duurde, ik was maar 2 dagen gegaan om toch een beetje voorzichtig aan te doen. Het ging allemaal erg lekker, ook in de avond best redelijk geslapen(wat je niet verwacht in een tent met je teamgenoten). Maar wat denk je? toen ik weer thuis was was ik helemaal verrot, ik kreeg weer heel erg hoofdpijn en daar begint het weer opnieuw. Ik zit nu alweer voor de tweede week thuis en ik heb er helemaal genoeg van. Ik verveel me dood, ik kan alles maar een halfuurtje. Ik hoop dat ik er vrij spoedig eindelijk klaar mee ben.

Jelle(13)

Anne2020

Ja.. ik zit er nu inmiddels ook al 4 maanden mee. En zoveel beter gaat het niet. Ik heb nog steeds dat ik het de hele tijd warm/koud heb. Echt ehel erg vervelend.

Lees ook even mijn nieuwe topic. ;)
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Benedictus17

Als ik thuis ben.. Goh. Ik wil in iedergeval elke dag een uur naar school. (Hoewel ik momenteel echt best veel energie heb, nu al aan de beterende hand? ???) En morgen wil ik 2 uur naar school. Dan heb ik tenminste ?ets om naar uit te kijken op een dag haha.
Voor de rest ontbijt ik eerst in normaal tempo. Dan ga ik maar wat op de bank hangen of op mn bed liggen. Meestal val ik 's morgens een uurtje / drie kwartier in slaap. Als ik wakker word eet ik wat, en dan ga ik meestal zo ongeveer naar school. Als ik daarna weer thuis ben ga ik maar weer wat bankhangen (tv kijken, lezen, eten). En daarna ga ik weer een uurtje / anderhalf uur slapen. Dan is het onderhand etenstijd en na het eten ga ik computeren en tv kijken. En dat is mijn dag hihi. En als ik energie heb dan maak ik huiswerk. (En ik heb nu best veel energie, maar ik ga over 3 kwartier naar school dus doe ik het liever daarna.)

Anne2020

Ik slaap nog steeds zeker 2,3/3 uur 's middags.. :-\ En ik heb deze ziekte nu al zeker 5 maanden.. Pff.. hoelang duurt het nog?!
"Pas als er iets mis is, zien mensen hoe belangrijk het is".

Traantje

Ik hang op de bank en kijk films, of ik computer. Op tv is vaak s'middags niks te zien. :( Dus daarom vooral film's kijken en mailen.

xk.

ik slaap ook nog steeds smiddags, probeer wel iets vaker wat te doen nu vooral als ik niet naar school ga loop ik wel extra een keer met de hond.