Hoofdmenu

idee?n om te doen

Gestart door Sox, 26 september, 2007, 18:30:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sox

Hoi allemaal,

Mijn beste vriendin heeft cytomegalie. Al maanden is ze moe, het begon met pfeiffer en sinds vorige week weet ze dat ze dit heeft. Ze heeft ook te horen gekregen dat ze een aantal stappen terug moet zetten en ligt veel in bed. Nu vraag ik me af hoe ik haar hierbij kan helpen. Ze heeft zelf al aangegeven dat ze het belangrijk vindt dat ik gewoon langs blijf komen om gezellig te kletsen. Maar ik dacht misschien hebben jullie nog goede idee?n wat ze in al die tijd kan doen. Natuurlijk slaapt ze ook veel, maar ze ligt ook vaak wakker te wezen. De mensen die dit zelf hebben of hebben gehad, hoe kwamen jullie de dag door? Mijn vriendin was altijd zeer energiek en altijd druk met van alles, maar dat gaat nu dus niet meer. Het zou fijn zijn als jullie me hiermee kunnen helpen!!!

Groetjes!

agroen

Dit probleem heb ik zelf ook, ik lig nu 6 weken eigenlijk alleen maar op bed. Het is inderdaad goed om gewoon langs te blijven gaan. Vind het zelf ook altijd fijn als er mensen langs blijven komen. Verder moet je eigenlijk een hobby zoeken die je vanuit je bed kan doen. Zoals ook iemand op dit forum die kettingen ging maken en verkopen, zelf ben ik bezig met het maken van website's. Zo kan je toch nog een beetje je tijd op bed nuttig besteden. Ik weet niet of ze veel hobbies heeft?

Groetjes

Sox

Ze heeft niet echt een hobby die je rustig in bed kan doen. Maar het vinden van een vooral rustige hobby is wel wat ja. Zal wel eens met haar gaan brainstormen. Langs gaan blijf ik zeker doen!!!

jeroen020

Hi Sox,

Wat goed dat je om advies vraagt. Zelf merkte ik dat er maar weinig mensen de moeite nemen om je te bezoeken. Dingen als ' nou, goed voor je zelf zorgen hoor' en 'ga maar lekker rusten' zijn makkelijk gezegd. Opmerkingen als ' laat asjeblief weten of ik wat voor je kan doen' hoor je maar zelden.
Overigens is gewoon gezelschap ook heel fijn. Niets doen of samen voor de buis hangen.
Maar het belangrijkste is: geduld. Het kan lang duren!!
Zelf kon ik er slecht tegen weinig te kunnen en ben mezelf vaak voorbijgelopen. Mensen in je omgeving denken dan dat je weer beter bent. Als je dan zegt, sorry maar ik kan niet meer, hoor je dingen als ' oh, ben je weer ziek?. Dat is heel vervelend. Dus ga er, tot iemand zelf zegt dat ie zich goed voelt, maar van uit dat ie nog ziek is.

Succes, Jeroen

agroen

Wat je zegt klopt wel jeroen, mensen die denken van: Laat hem maar even uitrusten, dan is hij zo weer beter. Gelukkig zijn er wel een paar mensen geweest die echt wel wisten dat het niet zomaar iets is en dus veel interesse tonen en vaak langskomen. Vond ik zelf altijd erg fijn gewoon gezelschap. Maar de reactie van sommige mensen komt ook omdat er maar weinig mensen zijn die echt weten wat Pfeiffer is en wat de gevolgen zijn ervan.

Groetjes

Sox

Bedankt voor jullie reacties! Ik vroeg aan haar vandaag of ze lekker was uitgerust en toen dacht ik meteen dom dom dom, natuurlijk is ze niet uitgerust. Dit gaat inderdaad nog een hele tijd duren, ik probeer zo vaak mogelijk langs te gaan. Vrijdag ga ik met mijn zus naar haar toe, met allemaal kralen en andere materialen om kettinkjes te maken, kijken of dat wat voor haar is. 

agroen

Ja, de kans dat ze het wat vind is vrij groot hoor, ook al interesseerde ze zich er eerst helemaal niet in. Ze is nou met iets kleins al snel blij, omdat ze dan in ieder geval iets te doen heeft. Dus hopelijk vind ze het leuk. Succes ermee.

Sox

Ok, bedankt voor de tips!