CMV en Pfeiffer-antistoffen

Gestart door Elise, 24 september, 2007, 14:09:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elise

Ik vroeg me af, of er nog meer mensen zijn die CMV hebben of gehad, maar waarbij ook Pfeiffer is 'aangetoond'? Ik heb al die jaren CMv gehad, maar mijn lichaam maakte wel antistoffen tegen die Pfeiffer! Ben ik een uitzondering of zijn er nog meer mensen die dat hadden?

AmAnDii

Ik heb eerst cmv gehad, en een half jaar later kreeg ik de diagnose dat ik nou pfeiffer heb. Zo ver ik weet heeft me lichaam geen antistoffen gemaakt, maar ik heb de pfeiffer minder heftig dan andere mensen. Mijn leven kon (zonder uit gaan en genoeg rusten) gewoon normaal door gaan. Alleen werd ik wel heel veel ziek door me pfeiffer.. x

Elise

Ik heb, als het goed is, eerst Pfeiffer gehad en toen CMV en daarna weer Pfeiffer!
Maar ik heb idd wel Pfeiffer minder heftig dan anderen, ik kon gewoon elke keer naar school gaan!

oma seetje

hoi  ik heb me net voorgesteld.
en ik zou heel erg graag willen weten wat cmv betekent.
groetjes.
oma seetje

agroen

Hoi,
Heb hier een site met informatie over CMV, misschien dat je er wat aan heb. Succes

http://members.chello.nl/g.vercammen/wat%20is%20CMV/wat_is_cmv.htm


Peetje

Citaat van: oma seetje op 11 oktober, 2007, 21:41:21
hoi  ik heb me net voorgesteld.
en ik zou heel erg graag willen weten wat cmv betekent.
groetjes.
oma seetje
Kijk op de 'startpagina' van dit forum, www.ziektevanpfeiffer.nl, daar vindt je ook informatie over CMV. :)

hansbar

Citaat van: Elise op 24 september, 2007, 14:09:01
Ik vroeg me af, of er nog meer mensen zijn die CMV hebben of gehad, maar waarbij ook Pfeiffer is 'aangetoond'? Ik heb al die jaren CMv gehad, maar mijn lichaam maakte wel antistoffen tegen die Pfeiffer! Ben ik een uitzondering of zijn er nog meer mensen die dat hadden?

Beste Elise,

Ik heb vorige week van internist te horen gekregen dat ik actieve CMV en pfeiffer heb. Ben ziek gebleven na nierbekkenontsteking. Heb week in ziekenhuis aan infuus gelegen. Hoge koorts, vergrote milt, lever en nier waren mijn klachten.

Sinds ik thuis was vond ik dat ik aan alles mijn steentje weer moest bijdragen. Werken, gezin en 'leuk'sociaal doen met vrienden en familie. Het huilen staat me vaak nader dan het lachen. Er zijn dagen dat je alleen maar BOE tegen me hoeft te roepen of ik ben in tranen.

Toen bloeduitslagen bekend ware en internist meldde dat ik met vermoeidheid en verhoging nog wel een jaartje zoet kon zijn was ik verslagen en opgelucht.

Vrouw als ik ben, mag je je alleen ziek voelen als het aangetoond is, pffff. Internist zei wel dat ie mij zag als vrouw die niet zo gauw bij de pakken neerzit en dat dat maanden verschil kan maken.

Daar kan ik me wel in vinden. Maanden in bed liggen is toch echt niet mijn ding. Zinloos ook.

Zou graag weten hoe het jou vergaat.

Groetjes,
Barbara

Elise

Elke keer ben ik gewoon naar school geweest, waar ik erg blij om was!  :) Daarnaast ging ik af en toe ook liggen, maar niet hele dagen, behalve de ene keer toen ik twee weken helemaal plat ben geweest.... maar toen was ik daarna ook heel snel beter! Ik ben het zeker met je eens dat je ook dingen moet blijven doen.

Op dit moment ga ik al wat langer naar school en ik zit alweer bijna aan de uren die ik naar school zou moeten.

En ik vind het fijn dat er trouwens nog meer mensen zijn die 'het' hebben, dat kan ik mooi opnemen in het profielwerkstuk!!! ;D