Hoofdmenu

CMV en werk

Gestart door noekie24, 03 juli, 2007, 20:48:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

noekie24


Hoe gaat dat bij jullie eigenlijk?
Ben er sinds kort achter dat ik dus chronisch cmv virus heb. Het is me nu eindelijk duidelijk dat de moeheid niet "tussen me oren zat" en dus echt iets lichamelijks was. Ik viel steeds uit op het werk met giga moeheids klachten, nu ben ik voor een deel afgekeurd maar toen wist ik nog niet dat ik dit virus had. Ik heb geen idee hoe ik hiermee aan de slag kan als er al een kip me aan zou nemen hiermee... Ik ben nu zo'n beetje bij aan het houden hoe vaak ik echt doodmoe ben, het voelt alsof ik een slaappil in heb genomen...Is dat herkenbaar? Maar ik kom er nu achter dat ik er toch wel dagelijks last van heb...HOe doen jullie dat, die moeheid en werk? HOe ga je daar mee om...?

Roosje

Hoi,

Heb een vraagje hoe zijn ze er bij jou achter gekomen dat je chronisch cmv hebt? En op basis waarvan hebben ze gedeeltelijk afgekeurd?

Ik heb 5 jaar geleden pfeiffer gehad, sinds die tijd nooit meer de energie gehad die ik daarvoor had. Maar gewoon full-time blijven werken en flink gesport.
Nu heb ik sinds januari weer vermoeidheidsklachten die gepaard gaan met zere/stijve spieren, keelontsteking, opgezette halsklieren enz.
Mijn huisarts hield stug vol dat ik niet voor de tweede keer pfeiffer kon krijgen. Ondanks dat uit de bloedonderzoeken bleek dat iedere keer mijn bezinking te hoog was. Nu ben ik onlangs naar een andere huisarts gegaan en die stuurde me meteen door naar een internist.
Daar ben ik dus gisteren geweest en die zei dat je wel meerdere keren pfeiffer kunt krijgen! Ben door mijn huisart ook niet getest op CMV.
Dus zit nu op de uitslag te wachten. Heb wel alle symptomen van pfeiffer of CMV. Ben erg benieuwd, hoop dat er nu eindelijk een diagnose gestelt kan worden, want denk af en toe dat ik me aan zit te stellen. Ook mijn bedrijfsarts begint moeilijk te doen, omdat ik nog steeds niet veel kan werken.

Maar terugkomend op je vraag, volgens mij moet je contact opnemen met het UVW en je opnieuw laten testen.
En misschien kunnen ze je een trainingsprogramma aanbieden om beter te leren omgaan met je klachten. Heeft de bedrijfsarts met ook al aangeboden, maar vind het nog te vroeg om me er nu al bij neer te leggen.

Succes!

Groetjes,
Marleen

Isabella

Hoi Noekie,

vervelend he? Juist de combinatie met werk is lastig. Ik ben uiteindelijk gestopt met werken, mar toen wist ik nog neit dat ik CMV had. Ik was ook zo moe, dacht dat eht werk te zwaar was o.i.d. Hoe ik er verder mee omga... goed naar jezself luisteren, rusten zodra het kan en als je iets bijzonders hebt in eht  weekend bijvorbeeld, dan drie dagen van te voren koest houden. Bij mij gaat het heel erg met ups en downs. Drie dagen fit, 5 dagen moe. Ook heb ik veel stijve nekken gehad, herkent iemand dit?

Roosje, volgens mij komen ze er alleen via bloedonderzoek achter. Mocht je het eenmaal gehad hebben zou je voldoende antistoffen moeten hebben bij een normaal imuumsysteem. Mensen die voor de tweede keer Pfeiffer ( of CMV?) krijgen, hebben vaak een zeer lage weerstand zodat ze het weer krijgen. Eigenlijk is dit niet normaal ( die zeer lage weerstand), zodat het dan vaak duidt op ernstigere ziekten zoals bijv kanker. daarvan wordt je weerstand zo laag dat het oude virus weer actief kan worden. Tenminste, zo heeft mijn dokter het uitgelegd. Het is dus niet zo dat als je weerstand van een najaarsperiode lager is, je zo maar weer het virus terug krijgt. Maar het blijft wel altijd latent aanwezig. Het is gewoon een rottig virus!!!

Ik zou het fijn vinden als iemand me kan vertellen of hij/zij het herkent dat je de ene dag best wel fit bent en dan weer helemaal niet. Dus dat het schommelt. Tevens zu ik willen weten of ik nu zwanger mag worden. Ik hoop dat iemand reageert!

gr Isabella

Roosje

Hoi Isabella,

Heel herkenbaar die stijve nek, fysio therapie hielp toen niet, maar na 2 accupunctuurbehandelingen was ik er bijna helemaal van verlost.
Maar het blijft een zwakke plek en het komt iedere keer weer terug. Daarom laat ik nu iedere maand mijn nek losmaken door een fysiotherapeut.
Ik heb in het begin ook nachten wakker gelegen van de pijn.

Ik krijg volgende week pas de uitslag van de internist. Ik denk inderdaad ook dat het CMV is, omdat ik pfeiffer als eens heb gehad.
Maar we zullen zien....
Bij mij schommelt het nu ook heel erg, de ene dag kan ik bijna alles en de andere dag niks. Ik denk dat ik nu in de nasleep zit....
Een paar maanden geleden was ik 7 dagen in de week doodmoe en geleidelijk zat er af en toe een dag tussen dat ik redelijk fit was.
Het is inderdaad een rot virus!!!

Sterkte!






Isabella

Hai Roosje,

Fijn te horen dat jij het herkent. Ik moet zeggen dat na een half jaar nekklachten het nu wel iets beter lijkt te gaan. Ik denk dat ik ook in de nasleep zit nu. De goede dagen beginnen langzaam de overhand te krijgen. De kunst is dan nog steeds rustig aan te doen, want als ik dan weer al mijn oude bezigheden oppak, ben ik de dagen erna weer helemaal kapot.

Ben benieuwd wat er bij de internist uitkomt. Ik zal voor je duimen!

Gr Isabella

Roosje


Hoi Isabella,

Dat heb ik dus precies hetzelfde de ene dag kan ik de hele wereld weer aan en doe ik dus automatisch veel te veel, de andere dag kan ik weer helemaal niks.

Ik ben ook erg benieuwd wat de internist te vertellen heeft, nog 1 week wachten pffff....
Ik hoop zo dat er iets van een diagnose gesteld kan worden, klinkt heel raar, maar dan kan ik me tenminste verantwoorden ten opzichte van iedereen..... Een bewijs dat ik me niet aan loop te stellen!

Ben je al wat wijzer geworden over zwanger worden en CMV?