Hoofdmenu

chronisch cmv...?

Gestart door noekie24, 03 juli, 2007, 20:41:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

noekie24

Hoi ik ben hier nieuw....Mijn vraag gaat eigenlijk samen met voorstellen dus ik zet het hier neer.
Tijdens mijn zwangerschap is er ondekt dat ik een actief cmv virus heb wat actief blijft. Mijn lichaam maakt geen anti-bodies. Bij mijn eerste zwangerschap scheen ik het ook te hebben maar toen hebben ze me niets verteld, nu alles op zijn plekkie valt qua moeheid denk ik dat ik dit virus al heel lang heb. Heel vaak heb ik me zo uitgeput gevoelt tijdens mijn schooljaren. 

Wat ik me afvraag, het cmv level blijft op de borderline ( zo noemen ze het...? ) dus ik heb het continu,
of is het toch het verhaal dat je het cmv virus aktijd hebt en het alleen soms maar actief is....? Of toch echt altijd ...?

Ook lees ik op internet dat et virus voor mensen met een slecht afweer systeem gevaarlijk kan zijn, ik vraag me af of ik daar ook onder val omdat mijn lichaam dus geen antibodies maakt...Hoe weet ik of het virus min organen aantast...?

De dokter zei dat het virus niet "sterk" genoeg was om door tekunnen geven....Ik geef nu wel borstvoeding aan mijn baby, hoop dat het geen kwaad kan....

Zoveel vragen .Iemand wees me op dit forum , ben blij dat er een forum over is! Ik woon in het buitenland en krijg zo weinig antwoorden hier ze doen alsof het niks is :(
Het voorstel rondje kom ik nog op terug.....moe ja .... Later meer.

Eefjepeefje

Hoi Noekie,

ik ben hier ook nieuw, maar ik zag je vraag en ik dacht h? dat komt me bekend voor. Ik heb zelf het cmv-virus ook chronisch en wat ik heb begrepen van mijn arts is dat het zich huist in mijn lever en bij een verminderde weerstand weer naar boven komt. Dus dat het met je afweersysteem samenhangt klopt. Teminste het is ook mijn ervaring, ik heb al vaker gehad dat het na een heftige feestweek weer op kwam zetten.
Misschien dat je hier iets aan hebt.

AmAnDii

Misschien hebben jullie last van : chronisch vermoeidheid syndroom. Ik weet niet precies wat het inhoud. (ben nog maar 15) maar misschien iets om over te hebben met je huisarts. Anders zou het best kunnen  dat eefjepeefje gelijk heeft.. ik zou het niet weten, ben geen huisarts.. xxx

hansbar

Beste Allen,

Ik ook CMV (en Pfeiffer), volgens internist kan ik wel op een jaartje kwakkelen rekenen. Ben nu 2,5 maand verder. Dacht vorige week dat vermoeidheid "anders"was (anders, misschien minder moe). Helaas bijna direct na m'n gedachten een fikse verkoudheid opgelopen met ontstoken holtes etc. (ben NOOIT ziek). Kan me zo voorstellen dat ik door weinig weerstand ieder virus dat heerst oppik.

Iemand ervaring?

Verkoudheid is bijna weer over maar nu weer de hele zware vermoeidheid terug.

Iemand schreef ook dat klachten na "heftige feestweek"weer op kwamen zetten. Wat moet ik me daar bij voorstellen? Een dag moe, dagen moe, weken moe?

Vind een feestje op z'n tijd ook best leuk maar heb er geen weken terugval voor over.

Nog een vraag..

Wat houden actieve CMV en Pfeiffer precies in? Bij mij nu nog beiden actief. Ben ik klachten vrij wanneer ze niet meer actief zijn?

Heb begin december weer afspraak bij internist maar heb zoveel vragen.....

Groetjes,
Barbara

twofist

Men spreekt van actieve pfeiffer/ CMV als het in je bloed is aan te tonen, dit wil zeggen dat je nog niet immuum ervoor bent. Of je nog klachten hebt als je geen actieve pfeiffer en CMV hebt, is bij iedereen anders. De meeste mensen hebben wel nog tijdje last van vermoeidheid, maar dat word steeds minder. De klachten kunnen terugkomen als je weerstand laag is (een feestweek bijvoobeeld), dit hoeft niet het geval te zijn en als het zo is dan is de ernst van de klachten bij iedereen anders. Tegen die tijd zul je er zelf moeten achterkomen, in ieder geval beterschap en hoop dat het minder als een jaartje duurt.

Peetje

     
CiteerDacht vorige week dat vermoeidheid "anders"was (anders, misschien minder moe). Helaas bijna direct na m'n gedachten een fikse verkoudheid opgelopen met ontstoken holtes etc. (ben NOOIT ziek). Kan me zo voorstellen dat ik door weinig weerstand ieder virus dat heerst oppik.

Iemand ervaring?
Ervaring genoeg. Ik ben ook zo iemand die nooit ziek was. Ik heb behalve wat kinderziektes en 1 of 2 keer per jaar verkouden voor zover ik weet welgeteld 1 keer griep gehad in de 1e 33 jaar van m'n leven. Helaas volgde toen een longontsteking, griep en een keelontsteking die achteraf Pfeiffer bleek te zijn. Inmiddels ben ik al een keer of 4 verkouden geweest, dus blijkbaar is m'n weerstand nog steeds dusdanig laag dat ik ieder virus oppik. Een vriendin van me heeft tijdens de nasleep van Pfeiffer diverse keren voorhoofdsholteontsteking gehad.

Wat de beruchte nasleep betreft, die verloopt helaas voor iedereen anders. Sommigen hebben er bijna geen last van en voor anderen komt er geen eind aan. Ik heb ook al vaker gehoord dat de klachten in het voor- en najaar terug lijken te komen, wellicht omdat dat momenten zijn die een aanslag plegen op je weerstand?
Ik heb na het vieren van m'n verjaardag (wat geen heftig feest was, maar wel een huis vol visite die van een natje en droogje voorzien moesten worden), nog 3 dagen de tol moeten betalen. Iedereen reageert anders en je komt er helaas snel genoeg achter hoever je kunt gaan voordat je lichaam 'stop!' roept.

Marit

Het zotte is, is dat het na een tijd chronisch wordt genoemd maar eigenlijk betekend chronisch ook dat het voor altijd is en je er niet vanaf kunt komen en dat is onzin! De meeste mensen worden weer beter, de een na een paar weken, de ander na een paar jaar.

Volgens mij is het nu mode om het die naam te geven, hoeven de artsen niets meer te doen....

Ik heb nu 2,5 jaar CMV en 2 jaar Pfeiffer, tenminste zo lang geleden is het vastgesteld, inmiddels niet meer aanwezig in het bloed.

Ik was ook nooit ziek en leefde gezond, druk maar niet drukker dan de meeste andere mensen.

Van mijn dokter moet ik mensen die ziek zijn mijden omdat je door een lage weerstand makkelijk dingen oppakt die bij jou veel ernstiger gevolgen kunnen hebben. Een snifferigheidje bij iemand, kan bij jou tot een longontsteking uitgroeien. Voorzichtig zijn en vragen aan mensen of ze eerlijk willen zijn als ze ziek zijn, dan kan je zelf beslissen of je het risico wel of niet neemt. ;)
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen