Nieuw hier!!

Gestart door 3kids, 07 februari, 2007, 20:41:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

3kids

Hoi

Ik had dit forum al een paar dagen in mijn favo gezet, aangezien ik eerst afwilde wachten of ik wel zeker de ziekte van pfeiffer had.
Vandaag kreeg ik dan het telefoontje van mijn huisarts dat ik dus idd de ziekte van pfeiffer heb. Hoewel de echte testuitslag volgende week pas komt, had hij wel al andere uitslagen van ontstekingen die zeer duidelijk verwezen dat ik dat dus had.De symptomen liegen er dan ook niet om....pppffff.

Om even kort te vertellen hoe en wat....
Ruim 2 weken geleden werd ik wat grieperig, last van koud en warm, hartkloppingen en aan 1 kant van mijn hals een opgezette klier.
Voelde me dagen later ook heel moe en wat futloos, energie was ver te zoeken.
Na een week, ging niet beter en ben ik vorige week donderdag naar de ha geweest, hij vond het allemaal maar vreemd, had wel opgezette klier en verder dacht hij gewoon aan een griepvirus. Hier is dus ook geen medicijn voor,maar hij wilde me toch peneciline geven mocht ik weer koorts krijgen. Zo niet dan hoefde ik het niet in te nemen.
Dat weekend werd het alleen maar slechter met me, heel moe, niet normaal meer, zat inmiddels ook al een paar dagen onder de paracetamol.
Die zondag was ik er zo slecht aan dat er steeds meer opgezette kliertjes bij kwamen, en ik kon zomaar slapen!!!...
Die maandag met veel moeite naar de ha...want ik was hardstikke moe en futloos....de huisarts, keek naar me en toen zei hij, volgens mij heb je de ziekte van pfeiffer, hij onderzoct me op opgezette milt en lever,maar die had ik niet.
Verder had ik wel last van keelpijn,maar dat was ook het enige....hij wilde dat ik bloed ging prikken en dan zou ie me zo snel bellen als ie iig al wat uitslag binnen had.
Nou dat telefoontje kwam vanmiddag......kon alleen maar ja, ja....ja zeggen....daar zat ik dan...half slapend, want was net mijn bed uit....
Enigste goede medicijn was dus, toegeven aan je slaap en moeheid,veel rusten,
.....nou en krijg dat maar eens voor mekaar ...want ben nl. een mama met 3 kleine kids...5,5, 4, en 1 jaar....gelukkig was mijn moeder al 2 dagen ingesprongen om te helpen en nu zijn we zo ver dat we hulp in geschakeld hebben zodat er mensen zijn die mee helpen om de kids naar school en uit school te halen.
Mijn man past zijn werk aan in zoverre en ik....ik moet zoveel mogelijk proberen om te rusten en te slapen, want ik slaap dus best veel...
'S morgen vaak en 's middag een paar uurtjes en zo na het eten krijg ik ook een terugval en dan maar op tijd naar bed zo rond de klok van 21.00....
Voel me gewoon ellendig, futloos, moe moe en nog eens moe...mijn ogen willen vaak niet open....energie is weg...stukjes lopen gaat moeizaam en is vermoeiend...ik hoop echt dat het heel snel overgaat,want ik ben het nu al zat en mijn tranen zitten hoog...
verder moest ik er in mijn situatie op rekenen dat het zeer zeker 2/3 weken tot....6 maanden zou gaan duren!!!!
Uhhh neem aan dat ik me toch wel iets beterder dan nu ga voelen na een aantal dagen/week toch???

Is er mss een tip wat te doen tegen die keelpijn en slikken....heb ook steeds last aan 1 kant van mijn hals en nek, die opgezette kliertjes....uhh klieren doen zeer....niet fijn iig.
Vind wel fijn dat er een forum is, zo heb ik toch wat info om te lezen, hoewel ik lees dat het bij iedereen anders is...

Marit

Wees welkom! hopelijk voel je je snel beter, helaas is dat niet te voorspellen maar de meeste mensen zijn er toch vlot weer vanaf.
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

Laura S

Mijn vriend was er na 2,5 week eigenlijk bijna helemaal van af. Ik zit nu al voor de 5e week thuis, maa rik ga wel vooruit.

bachclup

Hallo,

Ik weet wat het is om als mama ziek te zijn heb ook een zoontje van 1.5 die het trouwens ook heeft.
Ben te kortaf en dat is niet eerlijk tegenover het kleine mannetje want die kan er ook niets aan doen.
Hoe gaat het nu met je?
dianne