SYMPTONEN van Pfeifer

Gestart door Carolien, 29 januari, 2006, 12:13:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anonymous

die symptomen heb'k
Keelpijn/verkouden zijn.
Opgeblazen gevoel in de buik
beetje licht gevoel in m'n hoofd
Jeukende ogen
Spierpijn
Duizeligheid  
Humeursbuien  
Benauwdheid
En die wel bekende vermoeidheid
Nergens zin in hebben contant moe zijn.

mik

heb vandaag bloed laten prikken had voor de derde keer in drie maanden een keelontsteking zo erg dat ik niet kon praten maar ben al heeeeeeeel erg lang moe ook vaak duizelig maar dat met die lever kan ik eigenlijk niet zeggen verder komen alle symptomen overeen ben benieuwd wat er maandag (dan krijg ik namelijk de uitslag) uitkomt. Als het niet Pfeiffer is vreet ik een bezemsteel. mijn huisarts zei dat moeheid niet perse met P. te maken moest hebben. wat ik ook al heel lang heb is last van veel slijm in m'n keel 'smorgens dat kon er wel mee te maken hebben. Hebben jullie daar ook last van? en mocht het zo zijn dat ik het heb kan ik dan niet meer werken? en voor hoe lang? dat zou namelijk niet erg handig zijn alhoewel ik de rust kan gebruiken ben tamelijk moe.

monica

eey eh.. mensen.. :oops:
als je een bloedtest laat doen, hoelang duurt t dan voordat je de uitslag weet... ga dinsdag bloedtest doen en naja we zien wel wat er uit komt...

sweetygirl

meestal hebben ze dan de uitslagen vrijdag erop wel binnen maar zeker wel maandag
oing what you like is freedom..
Liking what you do is happiness

een moeder

Mijn zoon liet zich om 11 uur prikken huisarts belde 3 uur later al voor de uitslag maar hij had er ook spoed bij gezet i.v.m. wel of niet antibiotica.

marieke

ja ik wist het ook vrijwel dezelfde dag... nou ja... die van streptokokken... pfeiffer een dag later... maar die was negatief.. dus de dokter zei in eerste instantie dat ik een virusinfectie had (wat pfeiffer geloof ik ook is) en toen ik zieker werd hebben ze nog meer onderzoek gedaan.. oa weer naar pfeiffer en toen was dat wel (was 4 dagen later btw..)

monica

okey.. zullen t wel zien...
ga morgen naar de dokter.. en dan bloedprikken waarschijnlijk...
k hoop dat t allemaal wel mee valt..
ik vertell t hier wel ff als k de uitslag heb...
sterkte allemaal hier!

monica

net naar de dokter geweest... morgen bloed laten prikken
k hoop niet dat k pfeiffer heb... mn klieren zijn wel n beetje dik... heb dus keelpijn en ben zupper moe...
maar k weet  t allemaal niet zo goed...
k vertel hiero wel meer als k meer weet...

Robin

ik weet niet of het al genoemd is, maar:
Opgezette klieren (vooral in nek)

Ier

Ik heb ook een opgeblazen gevoel, en steken, en vooral na het eten voel ik me niet lekker.
Maar die steken zijn niet bij me lever ofzo gewoon overal in me buik, meer me darmen enzo denk ik?, en me buik is ook altijd keihard en kan hem niet ontspannen.

Ier

vooral rond me navel doet het pijnst als ik er op druk..echt pijnlijk heel me buik.

Anonymous

Heb ik ook ! Opgezette buik! Vooral pijn aan de rechterbovenkant (lever plek) al wist de dokter niet zeker of dat het was of de darmen... verder onderzoek volgt ;)

miranda

Ja ik heb ook alle symptonen die hierboven staan...
maar ik heb ook erge rode bultjes op me hoofd..en rug en borst..
ook een symptoon en mensen die dit ook hebben?

..voor de rest  ook dus erg moe en vaak nergens zin in hebben..en voel me machtelooos:(.

Erikje

Geen zin in dingen (na het werk)
Moeilijk kunnen slapen (en als ik eenmaal slaap, wordt ik wakker voordat de wekker afgaat)
opgeblazen buik (me broek zit nu veel te strak, wat overigens niet goed is voor je herstel)

Waar ik het meeste last van heb is een raar gevoel/steken in aan me rechterkant onder ribbenkas.

en de vage gevoelens die er bij horen.. ow en trouwens ik heb ook wel is dat me hart even een paar keer hard tikt, en dan weer normaal wordt.

Ook al ben ik niet echt moe, ik merk wel dat traplopen dat ik daar sneller mee begin te hijgen dan voorheen.

en ja ik heb ook pfeiffer (alleen ik zit in week 8!!) behoorlijk naatje.

Anonymous

Hoort die opgeblazen buik dan echt bij pfeiffer ?! Ik zie er nu namelijk meer klachten over en mijn dokter dacht dat het er niets mee te maken had! Heb er nu verder onderzoek na en heb ook precies dezelfde plek pijn als degene boven mij (sorry je naam ben ik even kwijt) Kleren passen soms niet meer en het lijkt alsof me huid elk moment kan openknappen omdat het zo opgezet is. Dit verschilt wel per dag ! En zelfs per uur ;)

Iemand die dit herkent ?! Ik heb nu bijna 4 maanden pfeiffer en merk nu pas dat het beter gaan maar die buik begint nu pas...

Ziet iemand enige herkenning ?!

Elleke

Misschien een beetje late reactie, maar bij mij duurde het 2 weken(!!!) voordat ik eindelijk de uitslag van de test had  :?  ...

Symptomen bij mij zijn heel verschillend per dag. Maar deze heb ik veelal:
Zere keel
Zere klieren
Zere spieren
Niet op m'n benen kunnen staan
Moe
Meerdere keren blaasontsteking gehad
Een keer onder de huiduitslag gezeten (volgens de huisarts was dit een allergische reactie)
Extreme honger of juist totaal geen zin om te eten
Geen conditie hebben
Grieperig voelen
Dorst
Op een heel slechte dag: moeilijk praten + niet weten waar ik het zoeken moet
Soms duizelig
Nergens zin in hebben

Ik heb trouwens geen last van milt/lever. Wel steeds van mijn blaas. Voor deze ziekte had ik dat nooit...

shanegirlie

haai haai,

Ik heb nu dus ontzettende last van mijn nieren en mijn galblaas...

Bij mijn natuurgenezer heb ik bloed laten prikken en dat bloed leggtie onder de microscoop en ik kijk mee via een beeldscherm..
Hij liet zien waar alles voor staat enzo...
En ik heb nu een hele hoge zuurgraad...  
Ik drink blijkbaar te weinig en moet op gaan letten met zuur eten enzo... :roll:
Want door al dit soort dingen word ik misselijk en gaak snel overgeven,
maar je kan ook diarree krijgen (heb ik gelukkig niet!  :) )

Haha maar gwoon proberen te blijven lachen :lol:

Groetjes Claudia
n this Life..Im Gonna Feel It,,

Anonymous

opeens warm worden maar geen koorts..
duizelig ha dik voor zikete van pfijfer ook
net of me bed beweegt heel raar
buikpijn
opgeblazen
soms diarre
soms overgeven
misselijk
moe natuurlijk
rare bobbels in me buik net of alles opzet vooral als ik ga slbeetje benauwd soms
hoofdpijn
dat wast dnek ik wel
beterschap iedreen

sanne

Ik heb ook dat ik opeens warm word maar dat het geen koorts is (vaagheid).
moe en ik had in het begin keelpijn,opgezwolle ogen,diarree (soms nu nog),misselijk ook dat was het wel zo beetje denk ik.

Anonymous

Zere vermoeide ogen, buikpijn door darmen, keelpijn, hoofdpijn, duizelig, spierpijn vooral in de ledematen, de vermoeidheid, in mezelf teruggetrokken en daardoor vaak niet aanwezig (als iemand iets tegen me zegt, krijg ik het niet door).

Anonymous

wie heeft er ook last van zweetaanvallen, net alsof je in de overgang zit  :roll:

Anonymous

Citaat van: "Anonymous"wie heeft er ook last van zweetaanvallen, net alsof je in de overgang zit  :roll:
heb ik ook.. opeens krijg ik het warm maar geen koorts heel raar

Anonymous

Als ik na echte inspanning rustig ga zitten krijg ik tintelingen over mijn hele lichaam... Dit gaat gepaard met kippenvel terwijl ik het niet koud heb... Hoort dit er ook bij ? Heb de kippenvel namelijk nog niet eerder gezien hier...

saskia222

Ik had en heb soms nog weleens:

zweverig gevoel(heel moeilijk te beschrijven)
duizelig
misselijk
heeel moe en spierpijn
van die soort van harde plekken in me buik
nergens zin in/echt niet weten waar je het zoeken moet
heel veel slaap
brosse nagels(had ik daarvoor nooit)
soms heel warm worden en toch geen koorts hebben
soms ineens koud hebben terwijl het warm is

saskia222

Ik heb ook vaak kippenvel enzo

H@nneke

kokhalzen
koude voeten
moe
misselijk
duizelig
zweten
tegen dingen opzien waar veel mensen aanwezig zijn
trillen en niet meer op kunnen houden
hoofdpijn, migraine
zere kleren
het gevoel dat je nek vast zit
blaasontsteking
onwerkelijk gevoel
bang dat je iets ergs hebt
te moe zijn om in slaap te vallen
onrustig slapen

Nou dat is het wel zo

Leoniej

Nou ik heb sinds afgelopen maandag erge keelpijn
opgezette klieren, geen eetlust, vreselijke hoofdpijn.
En m'n vriend dacht dat hij de ziekte van pfeiffer heeft
Denk je dat dit de moeite waard is om het te testen?

Groetjes Leonie

Ellen

Hoi Leoni,

Het kan nooit kwaad om eens bloed te laten prikken.
Het kan voor jezelf alleen maar fijn zijn als je het zeker weet. Wel zou ik eerst twee weken wachten, en dan gaan als de klachten niet erg zijn afgenomen. Ze kunnen het namelijk in het begin niet altijd gelijk aantonen

Anonymous

het begon bij mij een tijd terug al met wat
- moeheid
- spierpijn
- zeer gezwollen dikke orgen (een week lang)
- hoge koorts (1,5 week lang)
- geen eetlust
- droge mond
- dorst
- overgeven/ misselijkheid
- diaree
- opgezette borsten
- gezwollen klieren in mijn hals, oksel en lies
- p

pieter

jeetje ik heb ook alle klachten bijna, mijn leverwaarden waren 10x hoger dan normaal, sinds vandaag heb ik zo'n last van gal in de maag wie weet hier een oplossing voor!

suusje16

ben vandaag naar dokter geweest ik heb telkens hartsag van 120.. heb nu medicijn voor gekregen..
e geest is sterker dan je lichaam..

Mendoow


HallOw Allemaal
Ik mOeet me nOg latenn testen .. maar ik weet het byna
zckr dat ik het heb ; want me vriend heeft het ook
maar we hebbe dezelfde verschijnselen alleen hy is er mee naar
de dOkter geweeSzt & ik nieet ..

Maar dOeet het by julliee Ook zo seer ; Als je voor alcohOl heb gdrOnkee
dat je stekee by je lever krijgt ?
En als je opstaat ; dat je paar secOnde zwart vOor jee
Ogee krygt & Als je nOrmaal nooit veel drinkt ; dat je dat nu ineens
wel veel dOeet

Doeei .//

Mendoow

Heeys ;
Hoeveel pOlsslagen mOet je binnen
1 minuut hebbe ? :roll:

Wiee beant. alvast
bedankt [K]  :)
Kus .//

Mendoow

Citaat van: "Leoniej"Nou ik heb sinds afgelopen maandag erge keelpijn
opgezette klieren, geen eetlust, vreselijke hoofdpijn.
En m'n vriend dacht dat hij de ziekte van pfeiffer heeft
Denk je dat dit de moeite waard is om het te testen?

Groetjes Leonie

Ik zOuu dat ik jOuu geval dat wel
dOenn ; mynn vriend heeft zynn eigee latee testee
[&] hy heeft het  , dus ik laat het nu ook doen
maar ik heb ook alle verschijnsele van pfeiffer .
Als jy dat ook heb ; zou ik het zeker late doen
Doeei .//

Darryl-H

Ik lees dit forum al een paar weken met veel belangstelling..mijn dochter van 14 is ook geinfecteerd met Pfeiffer...veel herkenning lees ik..ze heeft het gelukkig in een mindere mate,kan wel naar school,niet sporten,dat is erg voor haar,daar ze een fanatieke kickboxter is..ik lees ook dat er mensen zijn die last van haaruitval hebben,ook een verschijnsel dus...mijn dochter haart ontzettend uit,maar lijkt eigenlijk op te knappen,komt dit bekend voor?

marieke

Citaat van: "Mendoow"Heeys ;
Hoeveel pOlsslagen mOet je binnen
1 minuut hebbe ? :roll:

Wiee beant. alvast
bedankt [K]  :)
Kus .//

Masterowen

Hallo,

Vandaag na drie dokterbezoeken naar het ziekenhuis geweest en daar zei de KNO-Arts meteen  OOOhh dit is Pfeiffer.
We gaan bloedprikken en je leverfunctie controleren en hoor je de uitslag over twee weken en dan wil ik je over twee maanden weer zien.

Vind echt dat er makkelijk over gepraat word. Nu zijn wel heelveel dingen duidelijk voor me was de laaste tijd errruuugh vermoeid en nu met een hele dikke keelonsteking kom ik er achter.

Maar verdere informatie HO MAAR gelukkig hebben we het medium Internet.

Dingen zoals je lever daar moet je toch niet mee kloten.
Als je veel drinkt is het slecht voor je lever, maar je hoort niks over dat pfeiffer slecht is voor je lever. Dus zou wel netjes zijn van de medische wereld om wat meer info te verspreiden.


:twisted:  :twisted:  :twisted:  :twisted:

marieke

hmm hmm idd
ja

bij mij in  het ziekenhuis hadden de zusters ook aan me gevragen of ik wat informatie erover wilde.. ikke ja zeggen en wachten op die info... kwam niet, waarschijlijk vergeten ofzo

maar ik kon wel gewoon bij mijn arts terecht als ik vragen had, dus da was wel fijn...

astrid

Heel erg vervelend die pfeiffer. Vaak over gehoord maar wist niet dat je je er zo naar van kunt voelen.Sinds eeen maand of twee weet ik dat ik pfeiffer heben allerlei vage klachten overvallen mij...lusteloos huiduitslag weinig eetlust soms hevig transpireren soms heel goed slapen soms wat onrustig elke dag is eigenlijk anders en dit maakt weer erg onzeker.
Moet je trouwens je bloed regelmatig laten controleren? Dit i.v.m.je lever?En kan mij iemand geruststellen dat het allemaal goed komt??? Ik hoor het graag. Ikzelf gebruik trouwens sinds deze week vit.b en vit c op aanraden van mijn omgeving.
Groetjes Astrid

astrid

Citaat van: "astrid"Heel erg vervelend die pfeiffer. Vaak over gehoord maar wist niet dat je je er zo naar van kunt voelen.Sinds eeen maand of twee weet ik dat ik pfeiffer heben allerlei vage klachten overvallen mij...lusteloos huiduitslag weinig eetlust soms hevig transpireren soms heel goed slapen soms wat onrustig elke dag is eigenlijk anders en dit maakt weer erg onzeker.
Moet je trouwens je bloed regelmatig laten controleren? Dit i.v.m.je lever?En kan mij iemand geruststellen dat het allemaal goed komt??? Ik hoor het graag. Ikzelf gebruik trouwens sinds deze week vit.b en vit c op aanraden van mijn omgeving.
Groetjes Astrid