SYMPTONEN van Pfeifer

Gestart door Carolien, 29 januari, 2006, 12:13:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

xmerlexjes

Ik heb ook bloed laten prikken en moet nog wachten op de uitslag.
Dit zijn mijn symptonen:
- Hele dag wel kunnen slapen, ook al heb je een nachtrust van 15 uur of meer gehad
- Op school ben je er wel maar toch ben je er niet
- Niet kunnen concentreren
- Gevoel dat je ogen dichtvallen
- hoofdpijn (loopt door tot ergens in de nek)
- Moeilijk kunnen slikken
- Steken in de buik
- Gelige huid (in gezicht)

Denken jullie dat er een grote kans is dat ik pfeiffer heb?

Verder zijn de beschreven symptonen die ik absoluut niet heb:
- Opgezette klieren
- Koorts of keelontsteking vooraf
- Geen eetlust (ik eet zelfs meer dan normaal:P)


Steph_91

Ik zoen ong. sinds 5 weken wat met een jongen aan..
Hij heeft pfeiffer gehad, nog niet zo heel lang geleden maar was er nu wel vanaf.
Later hoorde ik dat het dan alsnog overgebracht kon worden.
Ik  ben altijd al wel beetje moe maar nu dacht ik: ik ga eens kijken wat de symptonen zijn voor pfeiffer.
Er zijn er wel een aantal die overeenkomen:
Moe dus,
Mijn klier, in m'n hals, hij is volgens mij niet dik ofzo maar als ik erop druk voel ik het wel.
Sinds vandaag voel ik ook in  mn buik iets.  Nu ik zag dat er dingen met je lever kon zijn bedacht ik me dat dat he tmisschien was. Of m'n milt want het is links. Had er eerst niet aan gedacht, heb gister namelijk de hele dag gesport en had spierpijn. Klasgenoten ook.
Maar nu wordt het wel heel toevallig..

Wat denken jullie? Laten testen?


Peetje

Als je zekerheid wilt, is er maar 1 manier en dat is even naar de huisarts en bloed laten prikken.
Pfeiffer is een ziekte met vage symptomen, maar die vage symptomen kunnen ook op iets anders wijzen, spierpijn in je buikspieren bijvoorbeeld. Als je altijd al moe was, dus ook voordat je met die jongen zoende, dan hoeft dat ook niet noodzakelijk op Pfeiffer te wijzen, maar het zou wel kunnen. Laten testen dus, dan weet je het zeker. :)

Steph_91

Citaat van: Peetje op 06 december, 2007, 18:17:58
Als je zekerheid wilt, is er maar 1 manier en dat is even naar de huisarts en bloed laten prikken.
Pfeiffer is een ziekte met vage symptomen, maar die vage symptomen kunnen ook op iets anders wijzen, spierpijn in je buikspieren bijvoorbeeld. Als je altijd al moe was, dus ook voordat je met die jongen zoende, dan hoeft dat ook niet noodzakelijk op Pfeiffer te wijzen, maar het zou wel kunnen. Laten testen dus, dan weet je het zeker. :)

Bedankt. Ik denk inderdaad dat ik maar een afspraak ga maken. Heb vandaag namelijk weer steken in m'n buik en ontzettende dorst de hele tijd. Ook net of er wat vast zit in m'n strot. Hele nare kuch..
Dus ga het maar even laten nakijken!

snuffie

Dag,

ik ontdekte dit forum toevallig, ik dacht ik registreer me !
Nu ik had nog nooit van deze ziekte gehoord,

Mijn diagnose volgens de artsen : fibromylagie en cvs, nikkelallergie

Nu, ik dit alles lees , denk ik dat ik deze ziekte heb : Pfeifer?

Bloedonderzoek : epsteinbarr virus doorgemaakt

symptomen : - gevoelige, vergrootte lever met hematoompje (op echo te zien)
                  - van 54 kg naar 76 kg op 1 jaar tijd
                  - nu ben terug afgevallen naar 64 kg ondertussen
                  - moe, altijd moe , nooit uitgeslapen
                  - wil bergen werk verzetten, maar vooraleer ik er aan begin, ik zie er tegen op
                    soms lukt me dat, soms niet, maar bekopen moet ik het achteraf
                 - altijd lichte keelpijn
                 - soms opgezwollen klieren (keel)
                 - slecht horen, hard spreken
                 -dof gevoel in 1 oor
                 - pijn in vingers, handen, armen
                 - spataders (inwendig)
                 - thv borst : klierzwelling
                 - opgezette buik
                 - altijd zeurende buikpijn
                 - vlug maagpijn
                 - opgezwollen onderbenen
                 - enorm veel huiduitslag over mijn hele lichaam : dit vind ik nog het ergste,
                   kan niet met een open blouse, korte mouwen, rok of zo lopen:
                   jeuk : waar je bij wijze van spreken gek van wordt, gevolg : krabben en nog eens
                  krabben
                - bulten zomaar
                - slecht zien
                -duizeligheid
                - lage bloeddruk
                - mijn hersenen zijn steeds in werking, vangen alle prikkels tegelijk op ( dat gevoel heb ik),
                  kan ze niet ordenen, constant aan het denken
                - geheugenverlies : geen last van, kan uitstekend onthouden
                -hyprventilatie
                -vele depressies
                - huilen
                - angst
                - ontsteking van hartzakje gehad
                - ik heb een benauwd gevoel op de borststreek,
                - koude vingers steeds
                - steken aan mijn hart, net alsof ik een hartaanval ga krijgen
                - bang voor nieuwe situatie
                - wil steeds alles zelf doen, denk dat het dan beter is
                - ben altijd actief geweest, nu een echte luie doos, zouden de mensen zeggen, maar ik kan
                  er niks aan doen, kan mijn huis hooguit 1 uur netjes houden
                - rommelig
                - wil duizend dingen tegelijk
                - stemmingswisselingen
                - wil thuis zijn
                - gewrichtspijnen, hoofdpijn
                - soms alsof ik niet kan lopen
                 - veel zweten als ik iets doe
                - altijd dorst
                ik kan zo nog uren blijven doortypen, ik heb eigenlijk alles ,steeds pijn en ik kan mijn afspraken niet altijd nakomen, ik weet niet hoe ik me morgen of overmorgen voel
                 Maar ik leef, en ik ben steeds bang, bang voordat er iets gebeurd , voor de dood,
                 wil soms weglopen................................
                 
               Ik klaag ook niet tegen andere mensen, zijn er zelfs die het niet weten, hoeft niet
               geloven je toch niet

               oef, ben ik blij dat ik dit forum ontdekte

               DANK !!!

lukkepuk

ha snuffie

ik herken veel van je klachten en angsten, bij mij gaat het nu wel stukje beter,maar heb momenteel veel tintelende armen en benen enz wil me mischien toch nog eens op vitamine b12 laten prikken, vorige keer zei mn arts dat dat niet nodig was, maar wil dat eig toch om dat in ieder geval uit te sluiten

snuffie

ja, ik moet normaal iedere dag vit b12 nemen
maar ze hebben me nooit gezegd dat ik pfeifer heb, maar ik denk dat ik het heb voor altijd

lukkepuk

heb je wel laten prikken op pfeiffer?? en waarvoor slik je vitb12??

Prom

Citaat van: snuffie op 08 december, 2007, 21:44:05
ja, ik moet normaal iedere dag vit b12 nemen
maar ze hebben me nooit gezegd dat ik pfeifer heb, maar ik denk dat ik het heb voor altijd

Heb je wel echt pfeiffer dan? Als jij B12 moet slikken denk ik eerder aan een vitamine B12 tekort. De symptomen hiervan kunnen in sommige gevallen lijken op pfeiffer aangezien het bij beide gaat om (ernstige) vermoeidheid

Peetje

Als het bloedonderzoek heeft uitgewezen dat je ooit een EBV besmetting hebt doorgemaakt, dan betekent dat waarschijnlijk, dat je nu geen Pfeiffer hebt. Tenzij je klachten al maanden voortduren. Normaal gesproken is zo'n 3 maanden lang in je bloed te zien of je recent acuut Pfeiffer hebt gehad. Je hebt zo veel klachten, dat dat op verschillende ziektes kan wijzen.
Daarbij heeft de dokter al de diagnose cvs (chronisch vermoeidheidssyndroom) gesteld. Dat zou wel uit een oude Pfeiffer infectie voort kunnen komen.
CiteerFibromyalgie is een relatief veel voorkomende niet-gewrichtsgebonden syndroom, gekarakteriseerd door spierpijn en drukpijnlijke punten verspreid over het lichaam. De spierpijn wordt doorgaans heviger na inactiviteit of blootstelling aan koude. Het syndroom gaat vaak gepaard met verschillende algemene klachten zoals slaapstoornissen, moeheid, spierstijfheid en hoofdpijn.
Bron: Wikipedia
Ook daar zie ik overeenkomsten met jouw klachten, zoals de dokter ook al geconcludeerd had.

Al met al blijft het vaag. Er zijn symptomen die op Pfeiffer wijzen, maar ook B12 gebrek is een mogelijkheid en dan is er de diagnose van de dokter ook nog.

supervisor

Hallo mensen

Vandaag te horen gekregen dat ook ik de trotse eigenaar ben van de ziekte van pfeiffer, kzit nu echt met m'n handen in 't haar.. Zoveel te doen en dan komt er zoeits op je pad..

Ik heb ook last van alle symptonen die hierboven worden genoemd maar ik heb ook extreme keelpijn..

Deze pijn is zo erg dat ik bijna niet kan slikken en eigenlijk niet kan slapen snachts.. Ik ga om 9 uur naar bed tot 12 uur, en daarna kan ik niet meer slapen.. Kword hier helemaal knettergek van..

arjen

est Pfeiffer zelf www.test-point.nl

Sippie

Mijn milt is vergroot (op echo te zien), ik heb dikke klieren in de lies en in mijn oksel en met kerst en oud en nieuw had ik ze ook in mijn nek, ik heb vaak koorts, rugpijn, lamlendig, last van mijn maag en oprispingen bij vet eten, buikpijn hoofdpijn, toen op de ehbo gekomen en ze hebben geprikt op Pfeiffer en gisteren heb ik gehoord dat ik ziek ben. ???

carla56

Hallo mensen,

Ik ben nieuw op deze site en ik hoop dat ik er wat wijzer van wordt, want soms weet ik het niet meer. Ik heb een verwaarloosde ziekte van Pfeiffer en ben er sinds een week of 3/4 achter dat ik het heb (door bloed te prikken.

Ik heb nu een vraag aan jullie, want wat ik net heb gelezen wist ik niet eens en de huisarts ook niet! Ik ben vaak misselijk, maar nu lees ik net dat dat erbij hoort. Wat doen jullie hieraan, want ik wist helemaal niet dat je er misselijk van was en ik ben heel erg vaak misselijk, nu ik dit schrijf voel ik me ook belabberd.

Ik zou graag willen weten wat jullie hieraan doen, want ik kijk al uit wat ik eet (dat moest ik al), maar hebben jullie een tip voor mij, zodat ik weer eens normaal naar buiten kan, want ik ben vorige week voor het laatst naar buiten geweest en dat kan ik niet meer alleen, omdat ik al twee bijna tegen de vlakte ben gegaan in een winkel, gelukkig waren er mensen die mij hielpen. Al valt het mij tegen dat mensen niet eens meer aan je vragen hoe het met je gaat. Bijna niemand begrijpt hoe rot je je voelt en hoe moe je bent en steeds die misselijkheid. Toen ik met mijn man even naar de winkels was geweest was ik erg moe, maar het rotste vind ik dat ik steeds zo misselijk ben.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik weet het niet meer en die misselijkheid heb ik al vanaf ongeveer oktober vorig jaar, toen ik nog niet wist dat ik de verwaarloosde ziekte van Pfeiffer had.

Alvast bedankt!/ :(


moos

Kan je niet echt helpen aan een tip voor de misselijkheid. Ik ben al 2,5 jaar misselijk, wee?g gevoel in de maag, geen hongergevoel hebben, maar wel trek en vorig jaar februari bleek ik actieve Pfeiffer te hebben. Had van de huisarts al wat gehad aan medicijnen maar die hielpen niet.
Inmiddels ben ik naar de internist geweest en die heeft me op vanalles laten testen en daar krijg ik begin februari de uitslag van. Misschien dat ik dan ook weet waar die misselijkheid van is, want ook ik wil er wel eens vanaf !!

Sterkte met uitzieken !!!!

Groetjes Monique

arjen

test zelf of je Pfeiffer hebt

www.test-point.nl
est Pfeiffer zelf www.test-point.nl

moonprayer

hej allemaal.

ik heb mij vorige week laten testen,

ik was naar de dokter gegaan met aanvankelijk vage klachten, geen erge dingen.. maar het dreinde nu al zo'n twee weken door en ik liep stage op een bedrijf waar je fysiek flink aan het werk moet dus ik kon het eigenlijk niet zo goed hebben dat ik steeds zo min was.

ik had klachten als misselijk, buikpijn, hoofdpijn, veel plassen, korte periode van koorts, heel moe, soort aangeschoten gevoel... zonder het leuke effect, ongesteldheid liet op zich wachtten

ik ben toen naar huis gestuurd met een verlengde antibiotica kuur, omdat ikvast blaasontsteking had, terwijl ze mijn urine getest hadden,e n die bepaalde bacterie was niet aanwezig.


persoonlijk dacht ik dat ik zwanger was, maar ik werd twee dagen laten gewoon ongesteld alleen iets te laat.

de dokter had wel gekeken naar mijn klieren, maar die waren hoogstends licht geirriteerd als hij erop drukte, maar niet opgezwolle, had ook nooit last gehad van keelpijn.

een week na die antibiotica kuur was er nog niks verbeterd, en ik kon meteen die dag nog terrecht voor een consult en bloedprikken, netjes geregeld dus.

als ik deze symtonen lees...

ik heb vlug blauwe plekken, nou dat is niet iets wat je aan de dokter verteld, zeker niet in mijn stage periode, ik ben nou eenmaal de hele dag van alles aan het doen, een jezelf ergens aan openhalen of iets is zo gebeurd.

maar ik heb geen conditie meer,
geen kracht meer,
stekende hoofdpijn,
stekende bijkpijn
na stage tot ergenis van mijn vriend vooral in slaap vallen ^^
gekke moodswings waar ika nders nooit last van heb
ik drink veel water, heb ik anders ook nooit last van
misselijk en koorts is nu wel over gelukkig, en buikpijn ook.

de rest komt in vlagen, maar ik heb het niet al te zwaar.

ik hoop eigenlijk dat het niks is, maandag krijg ik de uitslag.


moonprayer

het duurde lang voor ik die uitslag kreeg, dacht eigenlijk al dat het niet meer zo was, want ik voelde me al wel beter.

maar het is dus wel pfeiffer, t zat er al even zij de dokter.
kon al wel een maand zo zijn  ::)

daane181

Hallo Allemaal,

De schrik slaat mij wel om het hart, moet ik eerlijk zeggen....
Ik heb een zoon van 6 jaar en die is al een geruime tijd steeds ziek. Steeds weer een keelontsteking, dan weer spuwen, moe is hij, hoofdpijn, buikpijn, wel willen eten, dan weer niet, opgeblazen buik, pijn in zijn voeten en kuiten, heeft erge hoge koorts gehad 40,7 graden. Niet kunnen concentreren in de klas, last van zijn oogjes hebben. Altijd opgezette klieren in nek, keel en lies en steeds witter worden, tot lijkbleek nu.

Nou werd hij best gepest op school, dus de hoofdpijn en buikpijn kwamen van het zorgen maken, dacht ik
Hij heeft buisjes en is gevoelig voor ontstekingen, dus de keelontsteking kwam uit die hoek, dacht ik
Niet eten en dan weer wel, dat is de leeftijd, dacht ik en de opgeblazen buik kwam ook uit die hoek, dacht ik
Pijn in zijn voeten en kuiten, groei kramp, dacht ik
Hele hoge koorts 40,7 heeft hij gehad, griep dacht ik
Spuwen, maar dan zonder koorts, ook griep dacht ik
Niet kunnen concentreren en last van zijn ogen, komt vast doordat het een beetje moeilijk in groep 3 is, dacht ik.....
Wisselende stemmingen, dan lachen dan huilen, kwam door de leeftijd dacht ik
Maar dat moe zijn en wit zijn.......?

Omdat hij dus nu voor de 12de keer ziek is sinds school hier weer is begonnen (half augustus) ben ik gisteren met hem naar de huisarts geweest, vandaag bloed laten prikken, morgen de uitslag.......
De huisarts heeft geen word gerept over P.... een mede moeder wees me erop, en daarom schrok ik ook zo, omdat hij zoveel dingen heeft die gelijk zijn met P, dus ik vraag me af zou het mischien P kunnen zijn?

Morgen de uitslag van de bloedtest........ we zullen zien.........

Moest even mijn verhaal kwijt.....

Een bezorgde moeder Daane

sahahanne

Zooo ik zal ook eens even mijn symptomen neerzetten, maar ik weet niet of het allemaal bij pfeiffer hoort want het gaat niet goed met mijn oma en ook door school zit ik heel erg in de stress ( m'n ma zegt zelfs dat ik overspannen ben ) maar hier zijn ze:
- moe
- slecht kunnen concentreren
- tegenwoordig heb ik het gevoel alsof ik koorts heb als ik heel moe ben
- slecht kunnen slapen
- nergens meer zin in hebben
- snel zweten
- vergeetachtigheid
- in het begin had ik echt heeel veel hoofdpijn, bij m'n slaap en nog kan ik het ineens hebben
- als ik te snel opsta word ik heel duizelig, en zwart voor mijn ogen
- geen conditie
- stemmingswisselingen
- vooral 's nachts ineens dorst hebben
- meestal geen zin om te eten, maar wel honger hebben
- duf in mijn hoofd voelen
- alles snel vergeten
  [ bijvoorbeeld wanneer ik iemand sms, weet ik na 5 minuten al niet meer wat ik heb gestuurd ]
etc. etc. op meer kan ik nu even niet komen
omdat ik al die klachten al langer had, maar niet wist dat ik pfeiffer had
( door die irritante ******** 1040 uren ) heb ik het dus al vanaf t begin van het jaar slecht gedaan op school waardoor ik nu totaal in de stress zit want ik heb hele proefwerkweek niet kunnen maken.

succes iedereen ;)
en Daane ook met de uitslag :P
Everything will be alright in the end, if it's not alright it's not the end.

Sjak

Ik mis ??n ding bij de rest: ik stink echt ongelooflijk uit mn mond!
(Of ben ik nou de enige?? :))

coach

ik heb zo een 20j geleden Pfeifer gehad, maar heb dat toen niet echt geweten.
Nu heb ik sinds augustus vorig jaar, na een periode van stress, een reactivatie van dit virus! Het virus gaat immers nooit uit je lijf, de antilichamen leggen het wel stil. Maar blijkt dus dat dit virus weer op gang kan komen, dit is te zien in het bloed doordat de weerstand tegen dit virus vollop actief is.De symptomen blijven dezelfde zoals ik ze hier gelezen heb, behalve dat het aanvaardingsproces niet zo eenvoudig is omdat het al zo lang aansleept, en de vertwijfeling en de lage werstand geven bijkomende angsten en depressieve gevoelens. Ik volg een homeopatische kuur, maar volgens de dokter moet ik daar geen verandering van verwachten de eerste 4 maanden. Intussen blijft het elke dag slepen en sleuren en vechten, 's avonds opgelucht dat de dag voorbij is en dan hopen dat ik wat treffelijk kan slapen.

xShanell

Heejj
iiCk weet dus niet of ik het heb I hope zo van niet !
Ik ben wel vaak moe, voel me duizelig, misselijk, keelpijn, hoesten en pijn bij me middenrif dat kuiltje.
Ook eet ik niet meer zo veel. en heb best veel Blauwenplekken Snachts wordt ik altijd wakker omdat ik hartstikke dorst heb, ik vergeet ook best snel dingen dan kijk ik op de klok denk ik a het is 2 uur 5 min later denk ik hoe laat was het nou? en ook stemmingswisselinge Dan ben ik hyper in de pauze en in de les ben ik weer down enz
Een jongen waar ik goed mee omging heeft het..
Wie weet Maar vertellen ze alleen bij het bloedonderzoek of je Pheiffer hebt of niet?
Ik hoop echt dat ik het niet heb, hoe kan ik dan uberhoud nog een sport opleiding gaan doen.

Wie weet het

Astrid191

Citaat van: coach op 03 maart, 2008, 11:52:55
ik heb zo een 20j geleden Pfeifer gehad, maar heb dat toen niet echt geweten.
Nu heb ik sinds augustus vorig jaar, na een periode van stress, een reactivatie van dit virus! Het virus gaat immers nooit uit je lijf, de antilichamen leggen het wel stil. Maar blijkt dus dat dit virus weer op gang kan komen, dit is te zien in het bloed doordat de weerstand tegen dit virus vollop actief is.De symptomen blijven dezelfde zoals ik ze hier gelezen heb, behalve dat het aanvaardingsproces niet zo eenvoudig is omdat het al zo lang aansleept, en de vertwijfeling en de lage werstand geven bijkomende angsten en depressieve gevoelens. Ik volg een homeopatische kuur, maar volgens de dokter moet ik daar geen verandering van verwachten de eerste 4 maanden. Intussen blijft het elke dag slepen en sleuren en vechten, 's avonds opgelucht dat de dag voorbij is en dan hopen dat ik wat treffelijk kan slapen.

Hierin word gezegd dat het virus nooit uit je lichaam verdwijnt. Is dat serieus zo want dat is de 1e keer dat ik dat lees (nog niet zo heel lang pfeiffer). Mijn moeder heeft namelijk ook pfeiffer gehad en heeft sindsdien wel meer slaap nodig maar ze zei zelf dat ze er volledig vanaf is en dat je na 1x pfeiffer het niet nog eens kan krijgen.. dus niet zoals hier word gezegd dat je een reactievatie van het virus kan hebben..

ik hoop het namelijk niet  :-\

Peetje

De meeste doktors zeggen inderdaad dat je maar 1 keer Pfeiffer kunt krijgen. Helaas kun je weliswaar maar 1 keer besmet worden, maar je kunt er wel meerdere keren ziek van worden.
Het Epstein Barr virus blijft, net zoals de diverse herpesvirussen, latent in je lichaam aanwezig. Als je weerstand laag is, zou het dus weer actief kunnen worden.

coach

inderdaad, bij sommigen op dit forum is het al de 5de keer :o
Waarom het slapende virus plots opnieuw in aktie schiet weet ik niet; verminderde weerstand tgv stress zou misschien een oorzaak kunnen zijn...?
Het enige "goede" nieuws eraan, is dat die vermoeidheid en al haar symptomen wel degelijk in het bloed te dedecteren is, in tegenstelling tot CVS, fibromyalgie etc. Nochtans blijken er heel wat huisartsen niet op de hoogte van dit feit, en gaan ze er bij dezelfde klachten niet meer naar zoeken als ze weten dat je reeds Pfeiffer gehad hebt vroeger. Ten onrechte echter, elke internist zal je dit bevestigen.
Weten dat je het opnieuw kan krijgen, hoeft echter niet voor paniek te zorgen. Je houdt er wel best rekening mee dat je in perioden van lagere weerstand, je niet over je grenzen gaat, zowel fysisch als emotioneel.En als de lichte keelpijn komt opzetten, zie dit maar als een signaal van je lichaam dat je wat gas mag terugnemen.En als je het toch voor de 2 de of meerdere keer terugkrijgt, wordt het hoogtijd om eens naar jezelf te kijken en een andere richting in te slaan want : zolang je blijft doen wat je altijd gedaan hebt..zal je steeds hetzelfde blijven overkomen. ;)

Missweet

Hey,

Ik ben een meisje van bijna dertien.
ik heb al een tijdje last van de volgende dingen:.

moeheid ben altijd moe..
heb last van hoofdpijn voel ook tintelingen achter in mijn hoofd?
ik heb ook last van hele zware armen terwijl ze dat niet zijn voor mijn gevoel heb ik dat.
duizeligheid.ben zelfs een keer flauwgevallen...
heb wallen..
wil haast niets eten.als ik dan met moeite heb gegeten voelt het alsof ik 10 kilo dikker ben geworden...

ik vertelde het aan mijn vriendinnen en die zeiden dat ik misschien pfeiffer had ik ebn gaan zoeken op het internet en kwam hier terecht.

ik heb maandagochtend een afspraak bij de doktor.

weten jullie misschien of ik deze ziekte heb?

alvast bedankt

Peetje

Er is helaas maar 1 manier om zekerheid te krijgen, en dat is bloed laten prikken. Gelukkig heb je maandag al een afspraak met de dokter, dus dan komt dat wel goed. :)
Je symptomen zouden op Pfeiffer kunnen wijzen. Kun je je misschien herinneren of de moeheid en andere klachten begonnen zijn na bijvoorbeeld een griepje of keelontsteking?

Missweet

Ja.

ik had een tijdje last van zware griep..
en duizeligheid enz..

daarna begon de moeheid?
waarvoor als ik vragen mag?

groet.

Peetje

Griepachtige verschijnselen, keelontsteking, opgezwollen lymfeklieren en leverklachten zijn symptomen van de acute fase van Pfeiffer. Daarna volgt meestal die allesoverheersende moeheid.

Missweet



Hallo allemaal,

Ik ben vandaag naar de dokter geweest hij vermoedde dat het pfeifer was.
Ik moest dan ook meteen bloedprikken.

woensdag of donderdag hoor ik de uitslag.
Bedankt.

groetjes.

Heleentje

Even een positief berichtje, ik heb 6 maanden last van pfeiffer gehad, had hele vreemde symptomen (zie vorige berichten) maar kan wel zeggen dat ik er helemaal vanaf ben! Dus er is hoop! Ik was echt heeel moe en beroerd, maar nu sport ik zo weer 2uur per dag!

Moet wel weer mijn leven oppakken, werk zoeken enz. enz.
Maar fysiek gaat het prima! Als het goed gaat kijk je niet eens meer op dit forum, dus dan hoor je ook de positieve berichten niet.....als het goed gaat ben je er immers ook niet meer mee bezig. Maar ik wilde voor iedereen die de moed beginnen te verliezen zeggen dat er echt hoop is....

sterkte allemaal, het komt goed....zeker je rust nemen, maar wanneer kan ook beginnen met wandelingetjes en zwemmen...en voor mensen die echt met moeite naar hun werk gaan, zou ik zeggen stop ermee,....als het moeilijk gaat betekend het dat je je rust nodig hebt en rust is het enige medicijn.

groetjes

Astrid191

Dat is altijd goed nieuws om te horen! ben blij voor je..
Hoop dat ik er snel vannaf ben.

Missweet



Hallo allemaal..

ik had ook last van al die symptonen.
Ik was ook naar de dokter geweest die vermoedde pfeiffer,
heb geprikt gelukkig blijkt het weer over te zijn ik had het wel maar nu niet meer.
wat was ik blij zeg.. 4)

maar heel veel sterkte en beterschap allemaal.
groetjes.

ansado

Hoi Dorine,

Ik herken je symptoom van blaasontsteking meteen!
Ik heb er ook iedere keer weer last van. Zeer vervelend want de huisarts wil op een gegeven moment ook geen antibiotica meer geven omdat de bacterien daar resistent voor worden.... Hoe ga jij daar mee om?

Groetjes Joyce

Peetje

Tipje bij blaasonsteking: veel vitamine C tabletten of cranberrysap. Het teveel aan vitamine C wordt door je lichaam met je urine uitgescheiden en daar wordt je urine zuur van, iets waar die bacterien niet blij mee zijn. :)

migael

hoi,

vooral het gevoel van constante zweverigheid herken ik: alsof je gedachte niet 1 is met je lichaam,
het gevoel alsof je op een wolk loopt. heel irritant, omdat ik mezelf niet herken op dit moment en maar niet terug kan komen naar de realiteit.

daarnaast heb ik hoogtevrees en het lijkt wel alsof ik daar nu extra gevoelig voor ben

migael

xk.

Migael, dat 'zweverige' gevoel heb ik ook heel vaak!
Soms heb ik niet eens meer door dat ik loop ofzo en op dat moment gaat ook alles langs me heen en dan heb ik zelf ook niet echt meer door wat ik zelf zeg.. heb jij dat ook?!

jawi

Ik had er in het begin ook meer last van nu wordt het gelukkig minder.
Een gevoel alsof je niet echt leefde, dat ik alles niet meer goed op een rijtje had zowel bij het mailen als tijdens het spreken maar ook of ik over een ander praatte wanneer iemand aan me vroeg hoe het met me ging. Maar misschien komt dat omdat je je verhaal zo vaak moet vertellen.
Migael; het gevoel 'hoogtevrees' herken ik ook.... ;) Ik heb er normaal ook altijd last van maar als ik nu soms in bed lig (dus niet hoog ben) dan heb ik ook het gevoel dat ik op een hoge flat sta en maar wat zweef. Raar is dat he....!

Lynn88

ZO zeg ik had alles wel kunne kopieeren bij iedereen! maar niet gedaan ;)

ik was helemaal niet meer ongesteld 6 maanden                ( nee niet zwanger! )
vreselijke hoofd pijn                                                     ( huisarts zei migraine)
nagels die afbraken en schilferden                                  ( heb van mezelf altijd heel erg sterke nagels gehad)
problemen met m'n darmen en maag
Blaasontsteking                                                          ( heb van mezelf ook nierproblemen)
nierbekken onsteking 4x
pijn in me rug, lever                                                    ( waar je ribben net beginnen aan de zijkant )
droge/onstoken ogen
dikke oogleden
pijn in gewrichten
onder de blauwe plekken
slecht humeur                                                            ( krijg je trouwens vanzelf wel, door iedereen die je niet begrijpt! )
dingen niet begrijpen, beetje wegdromen
en boven alles natuurlijk de altijd leuke opkomende vermoeidheid!

en dit alles in een tijd van 7 maanden, en iedereen maar gek vinden, dat je je geen dag goed voelt, een normaal gezond mens doet hier minsten z'n halve leven mee..
Nothing in Life is good or bad, thinking makes it so!