SYMPTONEN van Pfeifer

Gestart door Carolien, 29 januari, 2006, 12:13:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

xManon

Citaat van: "adnilly"Keelpijn/verkouden zijn.
Opgeblazen gevoel in de buik
Steken in de buik
Veel drinken
Veel plassen
Jeukende ogen
Spierpijn
Duizeligheid
Plotselinge blauwe plekken
Vergeetachtigheid
Humeursbuien
Menstruatie stopte gedeeltelijk
Benauwdheid
haaruitval
En die wel bekende vermoeidheid
Nergens zin in hebben contant moe zijn.

Volgens mij waren dat al mijn symtomen door de periode heen


Ik heb nu dezelfde dingen maar ik weet niet op ik Pfeiffer heb!
Behalve haaruitval dan maar ik ben al heel lang misselijk en heb nu al de hele week koorts ook heb ik opeens blauwe plekken waar ik niets vanaf weet... ik ben het ene moment hel vrolijk maar het andere moment moet je niet tegen me praten... zal ik naar de dokter gaan voor een bloedonderzoek..?

Nena

Hoi,

Een aantal weken geleden was ik ineens zooo moe dat ik echt niks meer kon. Ik dacht dat het te maken had met stress ofzo, maar heb uiteindelijk toch een bloedonderzoek laten doen en hieruit blijkt nu dat ik Pfeiffer heb gehad. Dat mijn lichaam dsu wel antistoffen heeft aangemaakt.
Maar wat betekent dat? Dat ik het nu niet meer heb? Ik voel me nog echt niet genezen. Ook al gaat het wel al stukken beter!! Hoelang kan zoiets een nasleep hebben?

Ik zal hieronder even mijn symptonen opschrijven die ik heb gehad (herkende er ook veel hier van forum). Ik weet niet of ze allemaal met de Pfeiffer hebben te maken, maar tis in ieder geval wat ik allemaal heb ervaren.

Van het volgende had ik al jaren last:

- moeheid/ hoofdpijn (druk op de slapen)
- vaak diarree
- steken in de maag/buik/darm (ik weet niet precies waar)
- opvliegers
- vaak moeten plassen (nooit langer dan uiterlijk 4 uur aan een stuk kunnen slapen)
- wisselingen in humeur

en dit is wat er een aantal weken geleden ineens allemaal bijkwam

- steken bij mijn borst
- enorme druk -kloppingen- op m'n borst (waardoor ik ook niet meer in slaap kon komen)
- koude rillingen als ik in bed lag (ook al stond de verwarming superhoog en had ik 2 dekens)
- tintelingen in m'n voeten en handen
- soms een soort van verlamde/verdoofde hand (vooral als ik wakker werd)
- koude voeten
- rare kuiltjes in nagel (van duim)
- rode vlekjes in m'n gezicht (die kwamen en gingen)
- bij de geringste inspanning meteen flinke hartkloppingen
- oorsuizingen
- meer last van m'n allergie

Nena

oh laatste stuk viel weg. hier dan nog de rest...

- emotionele verwarring (en veel negatieve gedachten)
- paniekaanvallen
- veel huilen
- vergeetachtigheid

Deze dagen kon ik echt totaal niet slapen. soms een uurtje, maar dan werd ik alweer wakker.
Gelukkig gaat het nu na een paar weekjes al wat beter en kan ik alweer wat uurtjes achter elkaar slapen.

Wat mij wel heeft geholpen is om elke keer als ik een negatieve gedachte had, deze tegen te spreken. Dus als ik dacht van 'oh als ik maar niet doodga' (wat op bepaalde momenten zelfs in me opkwam), dat ik dan meteen 5 keer erachteraan zei van 'Ik ben kerngezond, ik ben kerngezond, ik ben kerngezond, ik ben kerngezond'.
Dat werkt dan weer op je onbewuste zeg maar. (zijn hele boeken over geschreven)

Verder ben ik ook meer gaan mediteren (dit deed ik al) en merkte ik dat het luisteren naar mantra's (dit werd mij geadviseerd door mensen uit India, die ik ken via internet) op de ergste momenten, mij ook rustig maakte. en ook veel rustige muziek gedownload. (www.limewire.com)

Ook heb ik een steentje gekocht voor om m'n nek die helpt om beter te slapen.

En omdat je dan dus juist zo moe bent heb je minder zin in alles, maar daardoor moet je dus ook opletten dat je hier niet in mee wordt getrokken en ik merkte dat het altijd beter met me ging als ik mensen om me heen had (woon op mezelf) . Dus zorgde ik dat ik wel met mensen bleef afspreken enzo of dat ze bij me langskwamen.

Belangrijk dus om een rustgevende omgeving te cre

Nena

(kun je hier maar een bepaald aantal woorden schrijven? hier nog het laaste stukje)


Belangrijk dus om een rustgevende omgeving te cre

Ellen

Ik herken al je klachten op de hartkloppingen na.
En nee hoor je kan hier heel lang typen, alleen geen speciale tekens gebruiken. Zoals trema's etc.

Kim

Ik herken ook alle klachten die je daar opnoemt, hartkloppingen inbegrepen! Echt eng en het is een hele kunst om niet te gaan panikeren!

loes

als je pfeiffer heb, heb je dat Altijd last van opgezette klieren?

(ik weet niet of ik pfeiffer heb, maar ik ben soms opeens heel moe en ik heb het gevoel alsof alles heel zwaar is..)

Lochem

Nee, niet altijd en als je er wel last van hebt,ook niet de hele pfeifferperiode.
Bij neerlaag of victorie, in voor- en tegenspoed

mariekee

hallo,
ik heb een vraagje:
eind 2004 heb ik pfeiffer gehad maar er geen last van gehad.
nu heb wel alle symptomen.
Zou dat nog de na sleep kunnen zijn of zou ik het weer kunnen hebben?

angelique'je

volgens mij ben ik dan een van de vele geluksvogels betreffende de klachten bij pfeiffer, heb t nu al anderhalf jaar, maar eigenlijk nooit echt ergens last van gehad, op de opgezette klier in me nek na.

sterkte voor een ieder die er wel last van heeft

baalalseenstekker

Citaat van: "Erikje"

Waar ik het meeste last van heb is een raar gevoel/steken in aan me rechterkant onder ribbenkas.

.

Ik heb vandaag gehoord, dat ik ook pfeiffer heb. Me hele leven nog nooit wat gehad en nu ineens dit. Ik heb maar een bloedtest laten doen omdat ik nogal snel moe was...en dus ook een pfeiffer test. Klote!!!!!! Wat ik weinig lees op dit forum is het punt hierboven.

alle punten op een rij:

Snel moe
veel plassen
weinig eetlust
duizeligheid
snel koud hebben en dan weer warm
jeuk op me kop
afen toe hoofdpijn

Ik heb idee, dat ik nog in beginfase zit, want ik werk op dit moment nog wel en dat gaat nog wel redelijk. Ben nog niet zo  moe dat ik alleen hele dag wil slapen. Maar misschien is het ook wel zo, dat ik me niet wil ziek melde. Straks heb ik een tehoog ziekteverzuim en dan gooien ze je eruit.
openlijk ben ik er weer snel vanaf!

Marit

BAlen hoor!! Sterkte! En als je vragen hebt...je weet ons te vinden  :wink:
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

dorine

ik heb veel last gehad van blaasontstekingen.
Herkent iemand dit?

baalalseenstekker

Citaat van: "Marit"BAlen hoor!! Sterkte! En als je vragen hebt...je weet ons te vinden  :wink:

thnx  :wink: owja en sterkte allemaal!
openlijk ben ik er weer snel vanaf!

sanne

Ja ik heb wel een blaasonsteking gehad toen ik ontdekte dat ik Pfeiffer had. Dus ik kwam voor symptomen als moe, dik oog en uitslag op me benen maar toen wilde de dokter me op alles testen dus moest ik ook in potje plassen en toen bleek dat ik ook een blaasontsteking had. Maar veel blaasontstekingen niet :wink:

LesMarten

Ik weet sinds vorige vrijdag dat ik de ziekte van Pfeiffer heb. Volgens de internist zit ik nog in het beginstadium van de ziekte.

Een paar weken geleden had ik erg last van (nacht)transpiratie en oververmoeidheid. Zelfs in een t-shirtje en zomerdekbed had ik het vreselijk warm. Ook op werk werd ik snel moe en leek het erop alsof ik bij de minste inspanning oververhit raakte (ook daar liep ik tijdens koude dagen in een t-shirtje rond).

Bloedonderzoek wees uit dat ik Pfeiffer heb en een licht geirriteerde lever. Ik heb geen last van keelpijn of een sterk opgezette lever. Nu na twee weken rust is gelukkig de oververhitting en nachttranspiratie over en ben ik alleen erg moe en vaak duizelig bij opstaan. Ben benieuwd of het bij vermoeidheid blijft (wat al lastig genoeg is) of ik toch nog last ga krijgen van andere symptomen zoals genoemd in dit topic.

wilcobmw

Het hart, tsja, ik was ff geinteresseerd in jullie mening erover. Maar k lees dat meer mensen dit soort dingen meegemaakt hebben. Stelt me gerust.

Ik heb er bijna nooit last van, als ik last heb is t in de winter, en ben ik al moe. En t is het beste te omschrijven als een langzame tik tussendoor bij trainen, maar soms ook als ik vermoeid ben na een drukke intensieve dag.

Het was niet te meten, met n hartslagmeter zag ik t zelden, dus ik maak me er verder geen zorgen om. Toch vond ik t wel toevallig dat er op dit forum zoveel over dit symptoon vermeldt is. En ook de angs van de mensen die dit ondervinden snap ik als geen ander. Want ook ik dacht dat mn laatste uren eraan kwamen toen ik t voor t eerst had.

Toch kan ik je melden dat t heus niet zover komt, want als je er niet bewusteloos van raakt (heb ik nog niet gehad, niet eens iets wat erop leek), dan is er niks mis mee.

Maartjj

Carolien, jij hebt al mijn symptonen al opgeschreven ;)
othing is accomplished without passion..

CoCo

Heej allemaal,,

khad ff een vraagje..

Moet je als je pfeiffer hebt ook koorts hebben? Want ik voel me wel  best moe (nu ong. 4 weken) .. en heb wel last van m'n nek (begint nu pas echt).. en ook wel eens onder m'n ribben en veel pijnlijke spieren..
Voor de vakantie ben ik ook heel erg verkouden geweest met veel last van m'n keel.. en ook 1 dag helemaal niet tot nauwelijks kunnen praten. En ik zit er nu een beetje mee of het pfeiffer is of toch iets anders...

Ik wil dus ff weten of dit er allemaal mee te maken heeft,, ondanks dat ik geen koorts heb...

-x-  CoCo

Ghost

Citaat van: Belle op 23 oktober, 2006, 12:22:09
Citaat van: Maritviel je maar flauw denk ik wel eens.

Ik heb ook last van pijn in de borstspieren, lever en milt.

Door de pijn in de borstspieren vaak benauwdheid ( daar krijg je ook hyperventilatie van zeker als je pijn hebt en juist dieper zou moeten ademen) en kortademigheid.

Sterk vergrote milt
beschadigde nagels in het begin (putjes en ribbels)
(vrijwel) uitblijven van menstruatie
zonder koorts toch koud hebben als het warm is of andersom (je lichaam heeft moeite zijn eigen temperatuur op peil te houden)
slecht verbanden zien tussen dingen of het verkeer in kunnen schatten (valt ook onder concentratiestoornissen)
haaruitval kan er ook bij horen

fijn virusje :evil:

wowwww dat wist ik niet.... ben zooooo onwijs veel haar kwijtgeraakt... heb zelfs kale plekken, vind ik zooo erg... ben altijd maar 2 dagen nauwelijks ongesteld .... en mijn nagels zijn ook hopeloos... geen idee dat dat er ook bij hoort en idd altijd koud of juist opvliegers en soms heb ik ook hallicunaties (bewegen van gordijnen, tafels , vloerbedekking etc).

verder om het lijstje aan te vullen :
-Het niet kunnen verdragen van meerdere geluiden tegelijk;
-Mijn best doen om aardig te blijven;
-Te moe om te slapen;
-Tegen de dingen opzien;
-Wakker worden midden in de nacht van de stress:
-Gevoel geen controle te hebben over je lichaam;
-Niet kunnen ontbijten;
-Opstartproblemen s ochtend;
-oorzuizingen.piepen. dubbelzien. vervormd geluid waarnemen.
-Het verschil niet meer duidelijk krijgen tussen werkelijkheid en dromen;
-Leven in een roes (droom)
-Veeeeeeeeeeeeeel lichamelijke klachten die je nooit eerder had.
- Tijdelijke uitval van lichamelijke functies (verlamming, blindheid, dovig)
(ben een keer in een winkelcentrum door m'n benen gezakt, had niet door dat het koopavond was en dat het al 7 uur was... ik had geen rust gehad en niet gegeten, opeens deed mijn linkerbovenbeen niks meer, bij lang schrijven of typen vallen mijn vingers uit)

Dit nooit allemaal tegelijk, maar ik heb altijd wel wat (kreeg ik vaak naar mijn hoofd... DIE HEB OOK ALTIJD WAT... je hoort ze bijna denken aansteller)
Dit zijn veel klachten die ook voorkomen bij depressi, vandaar dat het vaak als geestelijk wordt afgedaan (ik ben bestempeld met een burnout en depressie)

idd een fijn virusje ja   :?

Als ik jou was zou ik me ook eens laten controleren op de ziekte van Lyme.
Wat jij hier beschrijft komt daar sterk mee overeen. (je weet wel, die ziekte door een teken-beet)
Zoek het eens op op internet.
Succes.

Edel#

Eeh ;)!

Kzit met probleempje, Ik heb afgelopen Vrijdag met een jongen gezoent die dit heel erg heeft gehad! dus nu nog wel beetje, sindsdien heb ik hier last van :
*Luie ogen net alsof ze digt moeten ze prikken ook erg
*Slijm in me keel
*Veel dorst
*Gevoel dat ik meer zie als anders
*Kben dood moe maar kan niet slapen
*Droge huid
Dit was ut zo'n beetje,

Tis nog maar 2 dagen geleden dus ut de kans is togh niet groot?
Oja, zo'n test moet dat op afspraak :-[

Simmie

Ik herken mezelf er zekers in...

Moeheid, spierpijn verschillend, veel drinken en eet meer ipv minder, pijn tussen je ribben (borst), last van mijn ogen, warm/koud, concentratieproblemen zo af en toe meestal merk ik dat einde van de dag of 'savonds als ik "moet" rijden... dat is meest enge!! en vooral opgeblazen buik en veel naar de wc!! .... dit laatste vind ik het meest irritante....  >:(

Simmie

owja.. vergeet ik nog humeurswisselingen.... soms kan ik ineens ergens heel erg zin in hebben en dan later ineens niet meer.. of emotioneel om  ??? hoofdpijn en zwevend gevoel had ik gister en eergister erg last van. slecht slapen...

Ellen


k1990

hebbe jullie ook last van als je je slijm doorslikt dat je dan misselijker word?en dat het lijkt alsof je meer slijmverleis heb in je mond?

car0lien

Hallo allemaal,

Ik weet sinds 2 maanden dat ik pfeiffer heb, en sindsdien zie ik er heel erg tegen op om de deur uit te gaan, een soort faalangst denk ik.. Hebben jullie dat ook, of ben ik de enige? :-\

Ik hoop dat ik een antwoord krijg..

Groetjes, Carolien

anneke

Hoi, je bent absoluut niet de enige! Heb het ook gehad en nog wel een beetje. Als je zin hebt om er uit te gaan gewoon doen hoor en je niet schuldig voelen. groetjes

t3ssa

Ik weet niet of ik pfeiffer heb maar mijn symptomen zijn:

(natuurlijk) ongelovelijke vermoeidheid;
pas heel laat kunnen slapen en 's ochtens niet uit bed te branden;
hoofdpijn bij mijn slaap en achter mijn voorhoofd;
heel duf en warrig, afwezig gevoel;
heel vaak alles wazig zien;
het gevoel krijgen dat alles op je afkomt;
ongelovelijke slechte concentratie (als ik iets lees dwaal ik altijd af en als ik iets schrijf, zoals nu, moet ik het heel vaak nalezen om te kijken waar ik ook alweer mee bezig was);
de hele dag een schuldig gevoel omdat je nog zoveel moet doen, maar zodra je ervoor gaat zitten om ergens aan te beginnen weer iets anders gaan doen waardoor het schuldgevoel erger wordt en het depressieve gevoel ook;
zeurende rugpijn in mijn onder- en bovenrug en nekpijn;
spierpijn in mijn armen en benen;
steken in mijn onderbuik;
misselijk, geen honger(heel apart voor mijn doen ik heb ALTIJD honger ;));
heel erg vol gevoel na het eten;
heel vaak dorst, droge mond;
vaak naar de wc moeten (volle blaas, en vaak diarree);

hier heb ik op het moment last van. Denken jullie dat het pfeiffer kan zijn? Ik had vorig jaar ook last van een hoop symptomen maar toen kwam er niets uit de bloedtest. Is het slim om nog een bloedtest te doen?

judith

het is begonnen met twee maanden keelpijn en hoesten waar ik niet van af kwam. daarna heb ik anderhalve week koorts gehad. rode uitslag op mijn armen, handen en benen. vooral op mijn ellebogen. nu heb ik last van hele zware benen en armen.

Evelien

Hee,
Mijn symptonen waren er eigenlijk niet zoveel  :P
Ik had alleen opgezwollen amandelen dat was alles, en toen ging ik naar de dokter en die vertouwde het niet toen moest ik bloed laten prikken en toen kwam daaruit dat ik pfeiffer had.
Ik kreeg toen een anti-biotica kuur en zakjes poeder wat ik moest oplossen in water (en dat 3 keer per dag innemen pffff... :-\) voor de pijn en die anti-biotica voor de ontstekingen in me keel (was echt heel ranzig!).
Ik was totaal niet moe ofzo. Alleen in mijn vakantie een beetje uitgeput aan het einde van de dag maar ik was wel actief op die dagen.

Kus  :-*

Air Max

Citaat van: Riianne_G op 07 februari, 2006, 20:19:22
hallo,
ik ben n meisje van 13 en heb alle symptonen van de ziekte van Pfeiffer..
Alleen heb ik geen last van me  lymf klieren..
denk ik want ik heb geen idee hoe dat voelt,
en ik durf het er niet met me moeder over te hebben :oops:
Maar je heb er tOch Ook geen medicynen voor ofzo?

Kuss Rianne  :|
dan voel je zo'n bobbeltje aan de zijkant van je hals (bij mij rechts). en ik zou toch maar wel met je moeder prate ;)

doortje1

hoi,
Iedereen heeft het bij pfeiffer al snel over keelpijn en over iets daar in de buurt wat opzwelt. Hoe heet dat en hoe ziet je keel er dan uit?Volgens mij zijn het limfeklieren ofzo?
Groetjes

Evelien

Heee doortje1,
Ik had ook last van opgezwollen amandelen door me pfeiffer, volgens mij heeft het geen speciale naam maar je kan het voelen.
Als je onder je kin voelt zeg maar met de lijn van ogen naar beneden naar je kin, daar was het bij mij dan helemaal opgezwollen. Ook kon je het bij mij zien in me mond. Bij mij zaten er aan elke kant achterin me keel opgezwollen amandelen dat ziet er uit als 2 redelijke grote 'bollen', en dat zijn je amandelen. En soms zit er pus op (das echt vies :P )
Als je er last van hebt kan je gewoon naar de dokter gaan en krijg je waarschijnlijk een anti-biotica kuur en dan is het sneller weg, en misschien dat je ook speciale pijnstillers voor de pijn krijgt die kreeg ik wel in ieder geval maar bij mij waren me amandelen echt flink ontstoken met allemaal pus en dat deed beetje erg pijn vandaar de pijnstillers maar alleen een anti-biotica kuur kan ook :)

Groetjes Evelien!
Ik hoop dat je wat aan mijn reactie hebt :)

marijntje

Ik lees hier heel veel symptomen die ik zelf ook herken... alleen vraag me een beetje af hoe jullie weten dat het bij Pfeiffer hoort. Je merkt al gauw dat je, wanneer je moet bent, meer kwaaltjes krijgt.... en we weten ook dat je door pfeiffer minder weerstand hebt wanneer er bijv. een griepje voorbij waait.
Maar hoe kan je nou zeggen wat bij pfeiffer hoort?

Zelf heb ik veel last van misselijkheid, duizeligheid, pijn in benen (voelt soms verlamd), "opvliegers" (ineens koortsig gevoel) en natuurlijk extreme moeheid wat resulteert in een gevoel van algehele malaise.... :'(

JMK

Hallo allemaal,

Ik voel me al een hele tijd erg moe en heb nergens zin in.
Ik doe wel gewoon alles, school en werk enzo. Maar ik slaap na school en vaak ga ik in mn lunchpauze van het werk ook een half uurtje slapen omdat ik het anders de hele dag nie volhou. Ook tijdens lessen op school kan ik soms echt mn ogen niet open houden.
Nu een vriendin en een klasgenoot de ziekte van pfeiffer hebben, ben ik ook informatie gaan zoeken.
Ik heb heel veel berichten op deze site gelezen en een paar symptonen herken ik wel.
Vermoeidheid, geen zin om naar een plek te gaan waar veel mensen zijn (ben ook vrij onzeker), onder mn linker oksel een bobbel, rode vlekken op mn gezicht op mn armen die jeuken en het begint ook te jeuken op mijn hoofdhuid, tintelende vingers en handen, hyperventilatie en heel veel humeurbuien..
Nu wil ik dus gaan bloedprikken om het gewoon zeker te weten..
Denken jullie dat bloedprikken met deze symptonen nodig is?

Zou erg blij zijn met een mening van iemand anders, want dan ga ik met een zekerder gevoel naar de dokter..
Groetjes

Peetje

Als je zeker wilt weten of het Pfeiffer is, dan is even naar de dokter gaan en bloed laten prikken de enige oplossing. Baadt het niet, dan schaadt het niet, toch? :)

girlpower2710

Had ik hier maar veel eerder gekeken.... Heb dus echt alle klachten bijna.... alleen heb ik ook een hoge bezinkingswaarde(bse) van boven 100, wat dus maar 20 mag zijn.... weet niet of er nog meer mensen zijn die dat ook hebben? Die bezinkingswaarde was ook reden dat ik in ziekenhuis terechtkwam voor verder onderzoek, want had toen alleen nog maar last van hoofdpijn en binnen paar weken tijd is daar dus ook groot deel van andere symptomen bijgekomen, zoals vermoeidheid, duizeligheid, spierpijn in armen en bovenrug, maar ook die branderige ogen(dacht eigenlijk dat kwam doordat ik laatste tijd erg veel gehuild had en ze daardoor gevoelig waren), emotioneel en zo kan ik nog wel ff doorgaan.... En vandaag heb ik dus eindelijk te horen gekregen dat ik pfeiffer heb.... is toch een opluchting om te weten wat het is, hoewel natuurlijk niet leuk is....
Maar goed, vraag van mij is dus: zijn er meer mensen hier die dus in bloed ook een bezinking hebben die gewoon veel te hoog is?

Peetje

Hege bloedbezinking geeft aan dat er ergens een ontsteking zit. Er staat mij zelfs iets van bij dat die normaal onder de 10 is.
Ik had ook een verhoogde bezinking tijdens de acute Pfeiffer, die zich bij mij uitte in keelontsteking. Die waarde was ruim een maand later weer normaal.

girlpower2710

tja, bij mij is dus al sinds half augustus het geval, die hoge bezinking... hoewel ik laatste keer wel hoorde dat hij iets lager was.... maar goed, dat is dus een vraag die ik dan dinsdag maar aan mn internist ga vragen....

Heleentje

Hallo,

Ik heb al 3 maanden pfeiffer en "toevallig"ook veel rare klachten die niet in het pfeiffer rijtje staan:

Evenwichtsproblemen

Duizeligheid

Problemen met oversteken

Op rare tijden honger

Nachtzweten

Tintelingen in rechterarm en been, dit verontrust me een beetje

Hoge hartslag 90

Hele koude verstijfde hand

Hele kouden voeten

Kramp in mijn vingers

herkent iemand deze klachten ook?
ws moet ik naar een neuroloog want mijn huisarts vind dit niet bij pfeiffer passen..maar toevallig begint het wel tegelijkertijd...

ik ben echt blij als dit over is....