CMV en de impact op de lever, ...

Gestart door DavidV, 08 januari, 2006, 23:23:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DavidV

Ben er 28 en kreeg in december mijn 3e perimyocarditis in evenveel jaar (ontsteking van het hartvlies/hartspier door een willekeurig virus, therapie: hospitalisatie van +/- 8

Marit

Zo, dat is niet mis zeg! Ik heb een tijd in de verpleging gewerkt. in een ver grijs verleden dus ik weet niet alles precies bij naam meer of alle symptomen (en door het CMV te belazerd om mijn oude boeken erbij te halen :wink: ) etc maar wel dat myocardites niet erg fijn te noemen is! Sterkte!

je vroeg naar ervaringen met CMV:

Ik lig al een half jaar met CMV maar mijn leverwaarden zijn al die tijd goed gebleven, ondanks het feit dat het virus mij goed te pakken heeft. Sinds een paar maanden heb ik daar ook nog Pfeiffer bij.
Ik heb wel een erg vergrote milt en alle klachten die je van CMV kunt krijgen, behalve verstoorde leverfuncties dus. Ik drink nooit alcohol maar let nu wel op dat ik het niet via andere producten binnen krijg, goed letten op vet, eiwitten en citrusvruchten. Gezond eten en veel drinken.
Bij mij zit het voornamelijk in de spieren, de borstspieren, ademhalen kan erg pijnlijk zijn en ik heb regelmatig het gevoel dat ik een hartaanval krijg, heel eng!

Je hebt goede dagen en perioden maar ook slechte. In het begin kon ik ook nog wel wat colleges volgen en weer naar mijn werk. Nu kan dat helemaal niet meer. Soms kan ik wel opzitten en soms lig ik weer een week helemaal voor pampus op mijn bed...het is een onvoorspelbaar en onberekenbaar virus dat veel met je lichaam kan doen.

Heel veel beterschap!

Marit
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

Anonymous

Bedankt voor je reactie, best wel interessant.  Het enige symptoom dat ik echter heb is de vermoeidheid.  Ik slaap momenteel gemiddeld 11

Ier

Ik heb cmv nu zo'n ruim 4maanden, en ik kan ook erg weinig...en inderdaad dit virus kan regelmatig terug komen zeggen ze..erg fijn :roll:

Ik heb wel erg  hoge stoornissen van mij lever gehad, ik drink daarom geen alcohol. Het is zoiezo niet goed om alcohol te drinken met pfeiffer en cmv.

maaike

Citaat van: "DavidV"Mijn vraag is of mensen met een cmv infectie ook reeds andere infecties hebben opgelopen die kunnen wijzen op een verminderde immuniteit, en of zei weten wat de oorzaak van deze verminderde immuniteit eventueel kan zijn?  Mensen met ziektes als kanker of hiv natuurlijk daargelaten, daar deze jammer genoeg weten wat de oorzaak is.

Ik heb toen ik Pfeiffer had er CMV bij gekregen en Marit juist ondersom. Dat is dus op zich normaal. Hoewel er in je lichaam geloof ik wel 'iets' zit waardoor je niet zo heel snel twee virussen tegelijk krijgt. Maar ik weet eigenlijk niet hoe dat zit en ook niet of het waar is. Iig weet ik wel dat CMV en Pfeiffer vaak tegelijk voorkomen. Dat zal ook wel voor andere infecties gelden.

CiteerVerder zat ik ook met de vraag of ik nu momenteel alle alcoholverbruik moet staken, daar ik sinds de opmerking van mijn dokter geen alcoholische dranken meer heb durven gebruiken.

Als jij het idee hebt dat het kan, kun je misschien best een beetje alcohol drinken. Een klein beetje en je merkt wel of je er last van krijgt ofzo. Maar als je echt last hebt van je lever zou ik het eigenlijk niet doen. Het is nl dan wel een aanslag op je lever, omdat die alles moet afbreken en eigenlijk al niet goed functioneert.

wiet

ik ben er 32 en heb dit ook al 3 keer gehad, maar er zou niets aan te doen zijn.

of weet jij iets beter

erwin