Hoofdmenu

Werk/School/Studie!

Gestart door Roel, 22 december, 2005, 15:47:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Werk/studeer je nog?

Ja, ik doe alles nog!
8 (25.8%)
Ja, maar ik doe iets minder.
8 (25.8%)
Nee, ik kan het net niet bijpoten, haal toetsen/opdrachten niet!
7 (22.6%)
Nee, ik kan echt niets meer :(
8 (25.8%)

Totaal aantal stemmen: 29

Stemmen gesloten: 22 december, 2005, 15:47:28

Roel

Heey,

Ik vroeg me af hoe jullie het doen met het bovenstaande; Wat je doet, of het nog (een beetje) gaat enzo.

Zelf zit ik in mn examenjaar VWO; gaat nog wel. De afgelopen toetsweek heb ik 5 van de 6 toetsen  goed gemaakt; Wiskunde heb ik maandag herkanst; en ik vermoed nu wel een voldoende te hebben.

Hoe en wat doen jullie?
Slaapsmurf*

OlavTorkson

*werkt zo'n vijftig uur in de week*

*heeft gelukkig geen Pfeiffer meer*
BRUIF to the world!

maaike

Ik heb ook geen Pfeiffer meer... :). Loop 4 dagen in de week stage en de vijfde dag ga ik regelmatig naar school.

shanegirlie

Hej,,

Hmm Ik heb nog wel last van mijn pfeiffer en kan het maar net bijhouden.
Toch schat ik zo dat ik dit jaar niet ga halen.
Ik zit namelijk om het MBO op een SPW opleiding (wil in kinderopvang werken) ik loop 2 dagen stage in de kinderopvang wat zwaar is, ik moet ook nog naar school 3 dagen maar die dagen ben ik vrijwel altijd ziek  :oops:  
Dit brengt mij in de problemen want school wilt mijn geen hulp bieden  :(  Majaaa,,

we zien wel hoe het weer gaat!

VInd het trouwens wel knap dat julliej weer zo hard aan het werk zijn! hoelang is het geleden dat julliej last hadden van je pfeiffer?

Groetjess (het nieuwe meisje) Claudia..
n this Life..Im Gonna Feel It,,

Mir

Ik ben studente en zit in mijn laatste jaar. Ik volg een vak en moet eigenlijk mijn afstudeeronderzoek opzetten. Dit heb ik uitgesteld omdat het te zwaar is. Ik zou ook naar het buitenland gaan voor dat onderzoek dus daarom wacht ik tot ik me beter voel en ga me er dan volledig op storten.

Naast mijn studie werk ik in de thuiszorg via een uitzendbureau. Daar heb ik me ziek gemeld, maar het vervelende is dat ik naar een bedrijfsarts moest en vandaag moest ik naar een reintegratieconsulent. Die vond dat ik wel kon gaan proberen om een ochtend te gaan werken. Ik zag dat niet zitten en begon prompt te huilen. Dus nu moet ik over drie weken een ochtend gaan werken. Ik weet dat ik dat dan misschien wel kan, maar zie dat nu niet zitten. Ik vind het vooral vervelend dat ik het gevoel heb dat ik zo onder druk sta terwijl het maar een bijbaantje is! Mijn studie gaat voor vind ik zelf. Maar dat bedacht ik pas toen ik buiten stond. Denk er nu over om me niet meer te laten ziek melden maar gewoon me niet meer in te plannen en dat ook te zeggen. Of moet ik maar wachten tot over drie weken en dan kijken hoe het gaat? Ben nu echt reuze gefrustreerd en heb geen zin om hier drie weken over wakker te liggen, terwijl ik mijn rust hard nodig heb. En weet niet meer wat te doen!!!

maaike

Probeer er zo min mogelijk aan te denken en deze drie weken uit te rusten. Daarna zie je wel verder. Als je je er nu al druk om maakt wordt het sowieso niks. Misschien voel je je dan wel veel beter en is het tijd om op te gaan bouwen. Ik zou iig niet zeggen dat ze je maar niet meer in moeten plannen. J hebt 'recht' om ziek te zijn (en dan geld te krijgen). Je hebt dit door een ziekte, dus daar moet je dan ook geld voor krijgen.

Mir

Ja, dat weet ik. Maar ik heb geen zin in al dat gedoe de hele tijd.

marieke

ik ben opnieuw moeten beginnen met een opleiding... maakt niet zoveel uit, was maar eerstejaars.... en nu heb ik alweer een half jaartje ingehaald...

Chillpil

Ik heb zelf 2x een stage voortijdig moeten be

karin_85

Ik heb de laatste tentamenweek (november). 3 van de 4 tentamens gemaakt. Die vierde kon er echt niet meer bij. Daarna heb ik weer vakken gevolgd maar ik voelde me heel vaak ziek etc. Vlak voor de 2e tentamenperiode werd ik dan ook heel ziek. Nu is inmiddels het volgende blok alweer begonnen en zou ik 3 projectvakken hebben. Echt niet te doen! Dus momenteel voer ik helemaal niks uit. Woon weer tijdelijk bij mijn ouders, slaap veel. Lees wat, beetje computeren en voornamelijk uitrusten. Gevolg is dat ik mijn studiejaaropnieuw moet doen omdat ik meer dan de helft gemist heb. Dat is erg balen, maar ik ben blij dat ik nu even kan uitrusten..ipv telkens die strijd tegen je moeheid.. :)

Anonymous

Ik heb ook gewoon mijn tentamen gemaakt terwijl ik toen nog in het begin stadium zat met koorts en duizelingen en alles heb ik die tentamens gemaakt... Jammer genoeg maar eentje ervan gehaald...
Je voelt je dan zo machteloos! je wilt zo graag en je weet ook dat je het kan maar je bent gewoon niet in staat voldoende te kunnen leren en heb erg moeite met begrijpen wat er eigenlijk staat. Lees gauw iets anders :S  Heeeel naar!

Hoop dat dit niet voor studievertraging gaat zorgen...

superwoman

Ja ik doe wel alles nog maar ik mag het rustiger aan gaan doen van me stage en school. Zo aardig zijn voor me. Ik heb nog steeds last van pfeiffer. Ik ben nog steeds snel moe en koppijn heel vaak. En elke maand heb ik de griep.
roetje Monique Superwoman

sanne

Ik doe havo-4 en ik heb studiewijzers gekregen waar het huiswerk in staat en dat maak ik wel , maar ik mis natuurlijk ook lesstof. Vorige week was het toetsweek dus die 13 toetsen moet ik ook nog inhalen :? Ik zit nu 3 weken thuis maar als het langer gaat duren moet ik waarschijnlijk dit jaar over doen terwijl ik daar helemaal geen trek in heb. Het 1e half jaar heeft me al zoveel moeite gekost om alles beetje bij te houden..
xxx Sanne

siesje

hallo allemaal,

sinds enkele uren weet ik dat ik pfeiffer heb...ik had nog de hoop op een erg lange en hardnekkige griep maar nee... :(  ik loop op dit moment stage op een kraamafdeling. daar liggen zwangere vrouwen maar ook babytjes van enkele uren en dagen oud. ze liggen er niet voor niks en zijn allemaal dus ziek, zwak en misselijk en hebben een zeer laag afweersysteem. mijn vraag is nu dus....ik lees overal dat het wel mee valt met besmettingsgevaar maar op een afdeling als waar ik nu werk...? ik krijg verschillende reacties vanuit de omgeving en werkvloer en weet nu niet meer zo goed wat ik moet. heeft iemand hier toevallig ervaring mee of weet wat ik moet doen? wat vinden jullie, stoppen of doorgaan?

groetjes iris

maaike

Pfff, lastig, hoor. Zou het met je huisarts en evt je leidinggevende en/of arbo-arts bespreken. Als je griep hebt ga je (waarschijnlijk) ook gewoon werken, hoewel het natuurlijk wel iets heel anders is.

marieke

ehm... je moet wel heeel erg uitkijken....

tjah

Ik kan al 7 weken niet naar school  :cry:

sanne

Ik zit al bijna 2 maanden thuis! Maak nu wel de examentoetsen van periode 3. Periode 4 heb ik geen uitleg van gehad en die toetsen moet ik in zomervakantie maken anders moet ik havo-4 overdoen :(
xxx Sanne

hallo

Citaat van: "siesje"hallo allemaal,

sinds enkele uren weet ik dat ik pfeiffer heb...ik had nog de hoop op een erg lange en hardnekkige griep maar nee... :(  ik loop op dit moment stage op een kraamafdeling. daar liggen zwangere vrouwen maar ook babytjes van enkele uren en dagen oud. ze liggen er niet voor niks en zijn allemaal dus ziek, zwak en misselijk en hebben een zeer laag afweersysteem. mijn vraag is nu dus....ik lees overal dat het wel mee valt met besmettingsgevaar maar op een afdeling als waar ik nu werk...? ik krijg verschillende reacties vanuit de omgeving en werkvloer en weet nu niet meer zo goed wat ik moet. heeft iemand hier toevallig ervaring mee of weet wat ik moet doen? wat vinden jullie, stoppen of doorgaan?

groetjes iris

hey Iris

pas op met p0as bevallen vrouwen hun weerstand is slecht ze zijn duz gevoeliger voor pfeiffer

Ellen

Ik werk normaal ruim 40 uur in de week bij een verzekeringsmaatschappij. Op de afdeling automatisering.
Op dit moment kan ik echt niet werken.
Ik kan me niet concentreren en lang bezig houden met 1 ding.
Verder ben ik niet scherp wat wel makkelijk is in mijn beroep. Ik zit nu 9 weken thuis en hoop dat ik snel weer een beetje kan gaan werken. Maar we wachten af.

siesje

bedankt voor jullie reacties!
ondanks dat ik volgens huisarts, arbo-arts en afdeling infectieziekten gewoon kon blijven werken ben ik 6 april gestopt met mijn stage. erg jammer maar het werken ging gewoon niet. ik moest zitten uitrusten na iedere pati

Kroos

Ik heb nu ruim 4 weken de ziekte van pfeifer. Wat ik me afvraag is wanneer kun je weer gaan werken. En hoe pak je dat dan aan. Wanneer merk je dat je te veel doet, merk je dat gelijk of heb je daar de volgende dag laast van. Iedereen zegt dat je naar je lichaam moet luisteren, ik vind dat nogal vaag :?:  Weet iemand hier antwoordt op?

gr. Kroos

Jette

Toen ik net pfeiffer had ben ik 5 weken thuisgebleven en daarna voorzichtig eerst weer 2 uur per dag naar school gegaan en dat opgebouwd. Ik merkte het pas een dag of zelfs nog langer later als ik te veel had gedaan... Je komt je grenzen vanzelf tegen...

Maartjj

Ik studeer hbo fysiotherapie op een particuliere opleiding. Krijg veel les, en ben dan ook snel vermoeid.Mis wel veel lessen, maar heb geluk dat ik het niet moeilijk vind..Hoop dat ik dit jaar wel haal! tis bij mij nog maar net ontdekt en ik weet niet hoeveel last ik er nog van zal krijgen..
othing is accomplished without passion..

wilcobmw

Tot zover heb ik nog alles kunnen doen. Ik heb nu wel n paar dagen vrij moeten nemen, maar totnogtoe kan ik nog alles.

Tamaar

Ik werk 3 dagen in de week 9,5 uur op een kinderdagverblijf,
en ga 1 dag naar school van 9.00 tot 17.30.


meertn

Ik doe de lerarenopleiding natuurkunde en heb op het moment nog maar een middag colleges per week. Deze probeer ik in elk geval te volgen. Daarnaast loop ik stage op een middelbare school en ook dat probeer ik een beetje bij te houden, te zorgen dat ik dat voor de zomervakantie af kan ronden. En ik moet nog een grote ontwerp-opdracht doen, ben benieuwd hoe dat gaat.

GenerationPlastic

Ik zit nog gewoon op school. 3 HAVO nu. Ik heb vandaag gehoord dat ik pfeiffer heb en weet nog niet wat ik met school ga doen. Ik heb wel vaak gehad dat ik gewoon naar huis ben gegaan omdat ik zo moe was. Dan belde mijn moeder gewoon naar school dat ik ziek naar huis ben gegaan. Mijn schoolprestaties zijn er ook heel erg op achteruit gegaan. Ik blijf dit jaar misschien zitten. Maar ik heb na een schooldag echt geen energie meer om huiswerk te gaan maken. Meestal ga ik meteen uit school slapen. Waarschijnlijk wordt het gewoon een aangepast rooster. Dat ik ongeveer 3 uur per dag les heb.

marieke

Ik werk (groenteboer) en studeer (HBO-recht) ten tijde van mijn pfeiffer werkte ik ook (vakkenvullen) en studeerde (PTP)... nu moet ik wel zeggen dat ik in de ziektewet zat op hetw erk en na verloop van tijd rustig aan weer op deed bouwen en qua studie.. ik ging niet naar school, maar maakte wel mijn tentamen, waarna ik daarna meteen weer kon gaan slapen van uitputting

agroen

Hej

Ik kan nu echt helemaal niks meer. Kheb het nu 6 weken.
Kreeg ook het advies om mn opleiding ( die zou beginnen begin september) een half jaar uit te stellen omdat ik waarschijnlijk dit kalenderjaar er helemaal niet meer aan toe zou gaan komen.

Groetjes

char

Ik heb nu 3 maanden Pfeiffer. Ik werk zo'n 4 uur op een dag; soms meer. Ik ben op 14 dagen na blijven werken, maar achteraf had ik dat beter niet kunnen doen. Ik werk dus wel en doe ook nog wel dingen, maar minder. Charlotte

Lizzy!

Ik zit nu in 5 havo.
Vorig jaar weken thuis geweest. Daarna wilde ik pers? weer naar school toe, om mn jaar niet te verknallen. Ben meteen weer hele dagen naar school gegaan.. was natuurlijk bullshit, want daar wask nog veel te moe voor. Heb het net gered, met wel 35 toetsen inhalen op 't eind. Maar het is iig gelukt. En nu gaat alles wel redelijkjes..

Alja

He! Ik zit nu in 5VWO. Ik probeer wel zo veel mogelijk naar school te gaan, maar ga vaak eerder weg enzo. Eerst fietste ik ook altijd naar school (40km op een dag) Dus 2 uur fietsen per dag. Maar nu doe ik dat mooi met de bus! Als ik me gewoon rustig hou, lukt het wel!

girlpower2710

Ik studeer economie en hoop dit jaar mijn bachelor binnen te halen, ik ga momenteel wel gewoon naar colleges(hoewel soms met moeite) Ik moet ook nog een werkstuk schrijven voor vak uit vorige periode, maar heb van die docent gelukkig al 2x uitstel gehad, mag hem nu eind 2007 inleveren, zodat ik eerst me energie kan steken in college wat ik nu volg.
Verder werk ik ook nog 14 uur per week, hoewel ik vandaag aangegeven heb tijdelijk minder te willen werken... ga nu dus terug naar 10 uur en dan zien we wel of er nog meer 'maatregelen' nodig zijn.

jolande16

Vanaf april dit jaar heb ik Pfeiffer. Ik doe nu de opleiding verpleegkundige,1e jaar. Erg intensief nu ik best wel eens een les mis...
Ik ben van VWO naar HAVO gegaan en de HAVO heb ik met moeite afgemaakt...
Mijn bijbaantje heb ik afgezegd. Ik steek nu al mijn vrije tijd in mn opleiding/slapen en nog een klein beetje in mn sociale leven anders kom ik daar helemaal niet meer aan toe... ;)
Verder moet je goed naar je lichaam luisteren. Als ik voel dat het niet gaat om naar school te gaan, ga ik ook niet omdat ik anders een week thuis zit...
Sterkte allemaal!

Benedictus17

Woensdag gehoord dat ik pfeiffer heb. Ik zit op het gymnasium, maar heb het hele jaar alsmaar hoge cijfers gehaald, dus ik ga toch wel over. Ik ga nu elke dag een uurtje naar school. (Ik ga ?cht niet de hele dag thuis zitten! Whaa, moet er niet aan denken, haha. Liefst ga ik een beetje halverwege de dag, dan heb ik iets om naar uit te kijken en lijkt de rest van de dag minder lang te duren, haha.)
Achja, het schooljaar duurt toch nog maar vier weekjes (nu nog 3) exclusief de toetsweek. Het komt allemaal wel goed. :)

Marit

En daarna even goed rustig aan gaan doen!! (niet eigenwijs zijn, was ik ook tot mijn lichaam zei: en nu neem ik het over, liggen! dat is niet fijn kan ik je zeggen want dan kan je echt niets meer)

Sterkte de komende tijd want het is best zwaar zo vlak voor je examen! Maar je gaat het vast redden!
Succes met het examen zelf!
Dromen zijn er om waar te maken en problemen om op te lossen

Benedictus17

ik was vorige week 17 uur naar school geweest, maar hou het nu maar wat rustiger. Met vandaag erbij is het 7 uur. En weet niet hoe veel ik morgen ga. Het wordt hoogstens 11 uur deze week dan. :)

xk.

ik heb sinds februari pfeiffer en ga 2/3 heel soms 4 dagen in de week 2 uurtjes naar school.
maar doe mbo dus dan is het wel minder erg als je er wat minder bent omdat je veel minder mist.
ik weet nog niet of ik overga.. denk 't wel eigenlijk heb alles af en loop niet achter ofzo.
maar moet het na de vakanatie wel beter gaan als ik 3 dagen stage moet lopen en 2 lange dagen na school!

Nine

ik heb sinds mei pfieffer,

ik probeerde zo veel mogelijk naar school te gaan, hield het daar maximaal 4 uur vol. het voordeel was wel dat ik al over was, naar het volgende jaar. van school hoefde ik zelfs dat blok niet meer naar school maar ben wel gegaan omdat ik anders alles zelf in moest halen en gelukkig stond ik er goed voor. ik heb de laatste toetsweek naar mijn idee redelijk gemaakt, het had beter gekunt maar ik heb daarvoor te veel lessen gemist.
vanaf 1 september moet ik in een dierenwinkel stage lopen en daar ga ik halve dagen lopen, dit is in overleg met school en mijn stagebegeleider gegaan. en na mijn stageperiode van 10 weken moet ik weer naar school en dan zie ik wel weer hoe moe ik wordt en wat ik dan kan.